Selain menyediakan tenaga segera untuk sel-sel otak berfungsi pada waktu pagi, sarapan juga mengelakkan tubuh menjadi lesu.
Sesetengah orang percaya mereka boleh menggantikan sarapan pagi yang tertinggal dengan mengambil kuantiti yang banyak pada waktu makan tengah hari.
Malah ada juga yang berpendapat mereka boleh mengurangkan berat badan dengan meninggalkan sarapan pagi. Mereka yang bersarapan secara tetap dikatakan menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing serta memiliki daya tumpuan yang lebih baik.
Pemilihan sarapan terutama yang karbohidrat dapat membekalkan tenaga, mampu menahan lapar dan mengawal keinginan untuk makan antara waktu sarapan dan makan tengahari. Ada saintis yang menggelarkan sarapan sebagai makanan untuk otak. Kajian menunjukkan sarapan berhubung kait dengan kecergasan mental. Secara ringkas, sarapan dikatakan memberi signal positif terhadap aktiviti otak agar ebih cergas, peka dan fokus.
Menyedari kepentingan sarapan, Khadijahs Kitchen PV128, Setapak, Kuala Lumpur menyediakan variasi menu sarapan yang berkualiti, enak, murah dan autentik. Pemilik restoran, Datuk Khadijah Ibrahim telah mengumpul bahan tradisional untuk sajian sarapan ini.
Restoran ini akan menyediakan menu sarapan setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad bermula pukul 10 pagi hingga dua petang. Resepi warisan keluarga Khadijah yang disediakan antaranya cucur udang, lempeng kelapa manis dengan sambal, roti sambal telur, roti jala, kacang panggang dengan telur dan sosej, ubi rebus dengan kelapa atau sambal, nasi lemak, mee goreng jawa, mee siam goreng, mee rebus, lontong dan soto padang.
Dalam pada itu, mereka yang bersarapan bersama keluarga seramai tiga orang, ahli keluarga keempat pula tidak akan dikenakan bayaran.
Dalam pada itu, Khadijah’s Kitchen turut mengadakan promosi bersama Hotel Habib, Kota Bharu, Kelantan iaitu pelanggan yang berbelanja sebanyak RM30 dalam satu bil akan mendapat lima mata dan mereka yang berjaya mengumpul 300 mata akan mendapat diskaun 15 peratus setiap kali mendaftar masuk di hotel tersebut.
Khadijah's Kitchen PV128, 35G, Jalan Genting Klang, 53000 Kuala Lumpur.