Beroperasi untuk setiap hari dari 5 petang hingga 2 pagi, harga yang ditawarkan adalah hanya RM35 bagi dewasa dan RM18 bagi kanak-kanak yang berusia 5 hingga 12 tahun.
Keistimewaan yang terdapat di restoran ini ialah setiap sos dan juga bahan-bahan perapan yang digunakan adalah hasil daripada air tangan chefnya sendiri iaitu Chef Shanizam. Beliau mempunyai pengalaman selama lebih 15 tahun dalam bidang perhotelan dan kulinari bertaraf antarabangsa.
Menu kambing panggangnya menjadi sebutan bagi pengunjung-pengunjung setia restoran ini kerana bahan-bahan utama perapan yang digunakan adalah berkualiti tinggi, rempah ratus asli dan ia diperap semalaman bagi menaikan lagi perasa dan aroma daging kambing tersebut. Daging kambing ini dipanggang menggunakan arang BBQ yang mampu membangkitkan lagi aroma dan rasa kambing panggang tersebut.
Yang menariknya lagi, daging kambing ini disediakan bersama-sama sos lada hitam dan sos cendawan, resepi yang disediakan khas oleh Chef bagi menambahkan lagi kelazatan daging kambing panggang tersebut.
Pengunjung juga sangat berpuas hati dengan cara mereka memanggang daging kambing secara terbuka kerana pengunjung boleh melihat sendiri tahap kebersihan yang diterapkan oleh Chef dan keharuman daging kambing panggang tersebut di hadapan mereka.
Dengan penyediaannya yang begitu rumit, pengunjung boleh menikmati menu kambing panggang ini tanpa sebarang caj tambahan. Ini bermakna hanya membayar dengan harga serendah RM35, anda dapat menikmatinya secara buffet.
Antara keistimewaan yang lain pula, restoran ini menyediakan gril perapan istimewa ayam, daging, udang, sosej, ketam, ikan dan sotong. Antara menu untuk gril yang disediakan adalah seperti Chicken Mozza, Chicken Castello, The Toretto Meat, Cappucino Meat, The Krusty Crab, Super Prawn, Squidward, Keli Yolanda, Dory Drive, Patin Annabel, Pari Perry, Buggati Pedal, Sausage Mocca dan macam-macam lagi.
Bagi stimbot pula, pengunjung diberi pilihan antara sup ayam atau tomyam sebagai kuah rebusan untuk mereka nikmati bersama-sama aneka makanan laut yang segar-segar. Pilihan yang tersedia tentunya udang besar, ketam, kupang, kepah, kerang, sotong, isi ikan, bamboo lala dan banyak lagi.
Pelbagai bebola, sayur-sayuran, aneka mi dan juga fucuk turut disediakan untuk pilihan pelanggan. Lebih enak jika dimakan bersama pelbagai sos yang dibuat sendiri oleh chef seperti sos cili pedas, sos cili Thai, sos manis, sos bawang putih, sos lada hitam, sos Yong Tau Foo dan macam-macam lagi.
Selain itu, pelbagai masakan panas turut disediakan seperti nasi lemak, mi goreng, kueytiau goreng dan bihun goreng. Masakan panas ini turut dihidangkan bersama lauk seperti rendang ayam, ayam lada hitam, ayam masak kari, ayam masak merah, kerutub daging, daging rendang dan macam-macam lagi yang disediakan mengikut hari.
D’Kayangan Grill BBQ Steamboat Buffet menawarkan lebih 200 jenis hidangan bagi pengunjung setiap hari. Mempunyai ruang makan yang santai, restoran ini boleh menampung sehingga 400 orang dalam satu masa iaitu seramai 180 orang di bahagian berpenyaman udara dan 220 orang di bahagian ruang terbuka. Terdapat juga kemudahan seperti surau perempuan dan lelaki yang selesa dan juga tempat letak kereta yang luas.
Untuk mengetahui lebih lanjut dan mendapat info mengenai restoran ini, boleh layari laman Facebook di https://ms-my.facebook.com/pages/Steamboat-BBQ-Buffet-DKayangan/203237499742318 dan laman Instagram @dkayangansteamboat dan twitter @dkygnsteamboat. Anda boleh berkunjung ke restoran ini yang bertempat di No 1, Apartment Servis Sri Acapella, Jalan Lompat Tinggi 13/33, Seksyen 13, Shah Alam.
Para pengunjung juga boleh membuat tempahan terus di restoran dengan menghubungi talian 012-2971091 / 012-5335119/ 03-55125091.