BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, August 19, 2015

ZUL BURGER-TAMAN AIR TAWAR INDAH

Zul Burger Sempoi tawar lebih 30 hidangan

MANAWARKAN lebih daripada 30 hidangan burger pelbagai cita rasa, itu merupakan keistimewaan yang terdapat di gerai menjual burger milik Zukifli Che Ros, 47, di Taman Air Tawar Indah.

Selain hidangan burger daging ayam dan lembu, gerai yang lebih dikenali dengan nama Zul Burger Sempoi itu lebih istimewa apabila pengunjung juga boleh mendapatkan burger yang terdiri daripada pelbagai jenis daging antaranya rusa, kambing, burung unta, udang serta ikan keli.

Zulkifli berkata, pelbagai pilihan burger itu sentiasa mendapat tempat di hati pelanggannya.

“Pelanggan amat menggemari keenakan daging arnab serta burung unta, di samping rasanya yang enak, rasa dagingnya juga agak berbeza berbanding burger ayam serta daging.

“Itu menyebabkan pelanggan sering mendapatkan burger burung unta serta arnab di sini, lagipun tak banyak tempat yang tawarkan kepelbagaian seperti ini,” katanya.

Istimewanya di sini, Zulkifli akan memastikan kualiti daging yang dibelinya sebelum memasak dan menjualnya kepada pengguna.

“Setakat ini, saya hanya menggunakan satu jenis daging burger sahaja, tak mahu campur aduk, bukan apa kalau campur nanti keaslian rasanya akan hilang.

“Untuk memastikan keaslian cita rasa sosnya, saya akan mencampurkan sos yang digunakan untuk memberikan rasa yang berbeza kepada pelanggan, itu yang membuatkan burger yang dijual di sini lain dari mana-mana tempat,” katanya.

Menceritakan mengenai sejarahnya berniaga, bapa tunggal kepada dua anak ini berkata, dia mula mengusahakan perniagaan menjual burger ini sejak 14 tahun lalu.

“Masa itu, saya masih lagi bekerja tetap, saya bantu kawan berniaga, dari situ saya belajar sedikit demi sedikit tentang selok-belok perniagaan menjual burger ini.

“Kemudiannya, rakan tidak lagi mahu berniaga, saya mengambil alih tugasnya itu dan akhirnya saya menjalankan perniagaan menjual burger sepenuh masa,” katanya.

Menurutnya, cita rasa menjadi keutamaan kepadanya dalam penyediaan burger kepada pelanggan.

“Berniaga ini ada seribu satu macam pantangnya, yang paling utama adalah pelanggan, segala kehendak pelanggan harus dipenuhi.

“Macam dalam perniagaan burger ini, ada pelanggan tak mahu sayur, ada pula mahu lebih dan ada yang kurang, walaupun kita lihat macam remeh tapi kalau pelanggan mahukan macam itu, kita kena penuhi juga,” katanya.

No comments:

Post a Comment