Menu antarabangsa pula seperti sexy prawn, braised beef rib on sweet potato mash with asparagus beef juice, safron roasted baby chicken dan australian shabu roullade with roasted potato and bundle of peas.
Sebut apa saja menu sama ada masakan kampung, hidangan Barat, Arab, China, Asia semuanya boleh disediakan oleh Chef Agus Sany Ahmad atau lebih dikenali sebagai Chef Ato.
“Pengalaman selama 15 tahun dalam bidang masakan dan 10 tahun bekerja sebagai chef di ‘fine dinning restaurant’ atau restoran mewah di London kami salurkan di Cheritera Cafe dengan adunan makanan tradisional dan moden bagi mendapatkan hasil yang unik dan berbeza,” kata Haslinda Rahman.
Cheritera Cafe yang terletak di tingkat bawah bangunan Universiti Utara Malaysia (UUM) kampus Kuala Lumpur (KL), Jalan Raja Muda Abdul Aziz, Kampung Baru dimiliki dan diuruskan oleh pasangan suami isteri Chef Ato dan Haslinda Rahman bersifat eksklusif di mana hanya dibuka bagi mereka yang membuat tempahan serta Sabtu dan Ahad terutama bagi pelajar dan kakitangan UUM.
“Disebabkan lokasi di sini sukar untuk meletak kenderaan, kami biasanya menerima tempahan sehari sebelum pelanggan datang supaya hidangan yang kami sediakan sentiasa segar.
“Bagi memudahkan pelanggan, kami juga menyediakan perkhidmatan penghantaran makanan ke depan pintu mengikut menu yang diminta,” kata Haslinda semasa ditemui di kafenya di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
Haslinda berkata, beliau dan suaminya bercita-cita menjadi katerer yang maju dan terkenal bukan saja di Lembah Klang tetapi juga di seluruh negara.
Bagi mencapai cita-cita, beliau sentiasa memastikan pelanggan mendapat bukan saja makanan yang berkualiti dari bahan mentah segar tetapi juga harga yang berbaloi.
Haslinda berkata, selama ini pihaknya membuat pemasaran di laman sosial dan sehingga kini mendapatkan sokongan daripada beberapa orang selebriti yang telah mendapatkan khidmat mereka.
Berasal daripada keluarga bisnes, pasangan ini juga memiliki sebuah tempat peranginan iaitu Kemunting Beach Resort di Pangkalan Balak, Melaka yang terkenal dengan makanan laut.
Resipi Pulut durian
Bahan
1 kg beras pulut
1 kg santan
1/2 kg gula
1/2 cawan gula merah
4 helai daun pandan
Secubit garam
Durian secukupnya
Cara
1 Beras pulut dikukus separuh masak.
2 Setelah masak masukkan sedikit santan dan kukus sehingga masak. Ketepikan.
3 Santan dimasak sehingga mendidih, masukkan gula, gula merah dan masak hingga mendidih.
4 Masukkan durian dan masak hingga mendidih.
5 Hidangankan pulut dengan kuah durian.
Foto FARID JANUDIN
Cheritera cafe
Bangunan UUM
Jalan Raja Muda Abdul Aziz
Kampung Baru
52100 Kuala Lumpur
No tel: 017-3389865
Facebook: Cheritera Cafe
Instagram: Cheritera Cafe