BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, November 25, 2015

RESTORAN SEDAP WEH-BUKIT RANGIN, KUANTAN, PAHANG

Restoran Sedap Weh saji 50 jenis masakan kampung

SESUAI dengan namanya ditambah dengan kelazatan menu masakan kampung menjadikan Restoran Sedap Weh sentiasa menjadi tumpuan pelanggan untuk menikmati makan tengah hari.

Mempertaruhkan beberapa menu masakan tradisi, restoran yang terletak di jalan Pintasan Kuantan, Bukit Rangin, Pahang ini menjadi pilihan ramai yang teringin menikmati hidangan ikan patin masak tempoyak, pais patin, daging salai masak kicap, daging salai cili api, kari kambing, masakan ayam kampung dan ikan percik.

Bukan sekadar itu, pelanggan juga pasti ‘rambang selera’ untuk memilih 50 jenis masakan yang disediakan.

Bagi pengusahanya, Wan Zawawi Wan Mustafa, 45, pelanggan yang singgah ke restorannya tidak perlu risau kerana harga yang ditawarkan amat berpatutan.

“Kadang-kadang ada yang teragak-agak untuk menikmati masakan ikan patin kerana bimbang terkena harga mahal tetapi di sini seketul ikan patin sama ada masak tempoyak atau pais harganya hanya RM6 (ekor) dan RM7 (kepala), kari kambing hanya
RM5 manakala ayam kampung RM7.

“Istimewanya di sini pelanggan boleh mengambil sendiri pelbagai jenis air minuman dalam balang yang disediakan dengan harga hanya RM1 segelas,” katanya.

Harga yang ditawarkan amat berbaloi untuk pelanggan dan paling penting 25 peratus dari keuntungan bersih setiap bulan akan disumbangkan ke Maahad Bahasa dan Ilmu Al-Quran (MABIQ) Pantai Sepat Kuantan,” katanya.

“Selain menikmati hidangan istimewa yang disajikan, pelanggan juga secara tidak langsung dapat beramal jariah melalui harga makanan yang dibayar.

“Kami beroperasi setiap hari bermula jam 11 pagi hingga 4.15 petang dan hanya untuk makan tengah hari,” katanya.

Semua bahan masakan termasuk ikan patin diperoleh secara segar daripada pemborong bagi memastikan kualitinya terjamin untuk rasa yang terbaik.

“Bagi memenuhi permintaan pelanggan, sebanyak 60 kilogram ikan patin diperlukan setiap hari.

“Setakat ini menu pais patin antara masakan yang mendapat sambutan menggalakkan daripada pelanggan setiap hari,” katanya.

Wan Zawawi sentiasa mendapatkan maklum balas dan komen terhadap rasa dan mutu masakan sebagai satu cara untuk meningkatkan keyakinan pelanggan.

No comments:

Post a Comment