Mempertaruhkan jus pembakar lemak, L-Carnitine Mix Berries Blast sebagai produk pertama keluaran syarikat mereka, Fit Warriors Supplement, menurut Pengurusnya, Nik Izani Fazly Nik Ahmad, 28, jus tersebut boleh terus diminum tanpa perlu membancuh terlebih dahulu.
Jus yang dikategorikan di bawah makanan tambahan itu, dihasilkan daripada bahan-bahan semula jadi dan tiada campuran bahan kimia.
Menjadikan diri sendiri sebagai ‘bahan uji kaji’, Nik Izani menjelaskan pengambilan jus tersebut dapat membantu orang ramai menurunkan berat badan serta meningkatkan kadar metabolisme dalam badan.
“Kami melakukan penyelidikan dan pembangunan (R&D) selama enam bulan sebelum mengambil keputusan untuk mengeluarkan produk pertama pada penghujung tahun lalu.
“Jus ini merupakan jus pembakar lemak dan keputusannya dapat dilihat seawal tempoh seminggu.

“Yang pasti, tiada langsung penggunaan bahan-bahan kimia selain bahan-bahan semula jadi. Pengambilan jus ini akan lebih berkesan sekiranya disusuli dengan amalan senaman harian,” katanya yang bekas pengusaha pusat kecergasan di Kuantan, Pahang.
Bercerita lebih lanjut mengenai produk tersebut, beritahu Nik Izani, ia boleh diambil oleh mereka yang berumur 18 tahun dan ke atas.
Sesuai untuk lelaki dan wanita, katanya, pengambilan jus tersebut juga tidak mempunyai pantang larang yang perlu diamalkan dan tiada kesan sampingan.
Cukup tinggi dengan kandungan vitamin C, Nik Izani berkata, pengambilan jus tersebut juga dapat membantu menjadikan kulit lebih cantik.

Selain itu, penggunaan L- Carnitine dalam produk tersebut juga dilihat satu formula baharu dalam usaha untuk membuang lemak-lemak degil yang terkandung di dalam badan.
Memberitahu dengan lebih lanjut mengenai pasaran produk tersebut, kata Nik Izani, setakat ini pihaknya telah memasarkan ke Kuantan, Pahang, Kedah, Terengganu, Johor, dan Kuala Lumpur, selain Sabah dan Sarawak yang dibeli secara dalam talian.
Sehingga hari ini sebaik sahaja jus tersebut dipasarkan, pihaknya telah mengeluarkan 11,000 biji botol dengan modal awal sebanyak RM200,000.
Turut bekerjasama dengan pelakon popular Kamal Adli, Nik Izani menjelaskan jus L-Carnitine Mix Berries Blast ini juga kini dalam proses untuk mendapatkan kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Walaupun perniagaan yang diusahakan bersama isteri, Fatimah Mohamed Hussain serta Kamal Adli terlalu baharu, mereka sudah mempunyai perancangan masa hadapan dengan memperluaskan perniagaan sedia ada.
Berkeinginan untuk memberi lebih inovasi kepada produk sedia ada, Nik Izani berkata, dia ingin menambah vitamin C dan beri dalam produk akan datang.
“Seperti yang diberitahu sebelum ini, jus ini hanya mengandungi bahan-bahan semula jadi seperti buah delima, teh hijau dan tujuh jenis buah beri yang cukup berkhasiat.
“Tanpa penggunaan serta campuran bahan-bahan kimia yang lain, l-Carnitine merupakan agen yang mampu membakar lemak di dalam badan seterusnya menukarkan menjadi tenaga.

“Insya-Allah apa yang cuba kami tampilkan adalah satu produk di mana selain dapat membantu mereka yang mempunyai berat badan yang berlebihan kami juga ingin membantu orang di luar sana untuk lebih bertenaga,” katanya lagi.
Mensasarkan jualan sehingga 11,000 biji botol dalam tempoh tiga bulan akan datang atau 10,000 biji botol dalam tempoh sebulan, Nik Izani turut mengimpikan jus ini akan dijual di semua kedai-kedai jamu dan juga kedai-kedai suplimen.
Pada masa yang sama, dia turut berharap agar produknya dapat dijual di semua negeri melalui agen-agen yang dilantik.
Kepada sesiapa yang berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai jus L-Carnitine Mix Berries Blast ini atau ingin menjadi agen bolehlah layari laman sosial Facebook l carnitine.mix berries, Instagram @FWS_HQ atau hubungi talian 017-9027002.

KEBAIKAN L-CARNITINE
  •  Formula terbaharu untuk membuang lemak degil.
  •  Sangat berkesan untuk membuang lemak yang telah lama terkumpul dalam badan.
  •  Meningkatkan metabolisme badan untuk mempercepatkan proses pembakaran lemak.
  •  Menukar lemak menjadi tenaga.
  •  Agen pemangkin terbaik untuk membakar lemak.
  •  Membuang toksin di dalam badan.
  •  Diperkaya dengan vitamin C.
  •  Tidak mengandungi kafein.
  •  Tiada pewarna dan perisa tiruan.
  •  Tiada kesan sampingan.
  •  Mempunyai rasa yang sedap.

UNTUK KESAN 
LEBIH OPTIMUM
  •  Minum dua sudu sebelum sarapan dan dua sudu sebelum makan malam.
  •  Untuk mereka yang sering ke gim digalakkan mengambil jus L-Carnitine Mix Berries Blast ini setengah jam sebelum menjalani sesi latihan.