Lantas dia bertindak bijak memulakan perniagaan dalam bidang kafe dan restoran berdekatan kawasan kediamannya tiga tahun lalu.
Ketiadaan sebuah tempat yang menyajikan makanan lain daripada kebiasaan yang menjadi hidangan orang Melayu membuatkan Razman mendapat idea untuk membuka sebuah kafe dengan menu yang lebih terkini, mengikut trend namun sesuai dengan setiap lapisan masyarakat.
“Idea timbul apabila saya dan isteri sukar mencari restoran yang menyajikan makanan yang lain daripada kebiasaan. Lalu, saya mengambil keputusan membuka Time Out Cafe yang menyajikan makanan tempatan dan barat, namun mengikut trend terkini.
“Boleh dikatakan kafe ini berkonsepkan ‘hipster’ seperti yang digilai generasi hari ini. Sungguhpun begitu, ia juga sesuai dengan mereka yang sudah berkeluarga,” katanya.
Menyentuh mengenai menu, Time Out Cafe yang mula dibuka pada Oktober 2015 di Saujana Utama, Sungai Buloh, Selangor menawarkan pelbagai pilihan yang berkonsepkan makanan Thailand.

Antara menu istimewa di Time Out Cafe adalah hidangan utama iaitu Boat Noodle (ayam/daging), Boat Tomyam Noodle, Phad Kapow Rice, Boat Rice Beef, Tomyam Rice Set, Thai Rice Soup, Spaghetti Chicken Carbonara dan Time Out Meatball Set dengan harga yang ditawarkan, antara RM5.00 hingga RM9.00.
Sementara pilihan menu pencuci mulut pula termasuklah Crispy Thai Pancake (RM2.50), Crispy Egg Thai Pancake (RM3.50), Pulut Mangga (RM5.00), Pavlova (RM7.00) dan pelbagai kek (RM5.00-RM7.00).
Bukan itu sahaja, Time Out Cafe juga menghidangkan minuman istimewa seperti Thai Ice Tea, Thai Ice Bandung, Thai Ice Green Tea, Thai Ice Green Tea, selain beberapa jenis minuman lain. Harga minuman istimewa itu bermula RM4.00 hingga RM5.00.
Terbaharu, Time Out Cafe kini menawarkan hidangan sarapan, bermula seawal pukul 8.00 pagi.

Kata Razman, konsep penyediaan makanan pula lebih kepada jenis makanan ringkas dan cepat siap, sementara hiasan dalaman kafe pula mengikut trend terkini yang ringkas tetapi menarik dan selesa untuk pelanggan menjamu selera.
“Saya banyak menjelajah di negara-negara luar, jadi saya banyak melihat dan belajar mengenai konsep restoran dan kafe,” katanya.
Selain menjamu selera, Time Out Cafe kini menjadi tumpuan para golongan remaja dan generasi muda termasuk pelajar universiti untuk meluangkan masa dan melepak bersama rakan-rakan mereka. Selain itu, pelanggan yang sudah berkeluarga juga sering mengunjungi kafe ini kerana kelainan hidangan makanannya.