Tahun ini, Sunway Lagoon menampilkan satu tarikan yang bakal mengujakan semua. Setelah dinanti sekian lama, akhirnya Nickelodeon Lost Lagoon dibuka secara rasmi kepada pengunjung.

Dirasmikan pada 2 Februari lalu, Nickelodeon Lost Lagoon mempunyai keistimewaan tersendiri. Taman tema pertama seumpamanya di Asia ini menawarkan keseronokan tanpa henti kepada pengunjung pelbagai peringkat umur.
Hadir pada majlis perasmian adalah Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; Timbalan Pengerusi Eksekutif Sunway Group, Tan Sri Razman Hashim, Ketua Pegawai Eksekutif Pusat Membeli-belah Taman Tema Sunway, H. C. Chan, Pengurus Besar Kanan, Sunway Lagoon, Calvin Ho dan Pengarah Urusan Viacom International Media Networks Asia, Mark Whitehead.
Ho berkata, Nickelodeon merupakan rangkaian televisyen satelit yang cukup popular di seluruh dunia khususnya di Asia Tenggara. Katanya, disebabkan itu, ia dipilih untuk dibangunkan sebagai taman tema.

“Kami yakin masyarakat pelbagai peringkat umur di Malaysia cukup sinonim dan menggemari karakter-karakter popular Nickelodeon. Jadi, kami percaya taman ini akan menjadi tarikan kuat untuk pengunjung singgah di sini,” katanya.
Sementara itu, Chan berkata, dengan adanya tarikan baharu itu, pihaknya menjangkakan pengunjung ke Sunway Lagoon akan meningkat sebanyak 30 peratus pada tahun ini.
“Jangkaan peningkatan kehadiran pengunjung dalam dan luar negara adalah antara 1.6 juta hingga 1.8 juta berbanding 1.3 juta pada tahun lalu,” jelasnya.
Nickelodeon Lost Lagoon mempunyai 14 tarikan yang menampilkan tema karakter-karakter popular termasuk SpongeBob SquarePants, Dora the Explorer dan Teenage Mutant Ninja Turtles.
Pengunjung bakal disaji dengan pengalaman menyeronokkan menerusi pelbagai bentuk permainan interaktif, gelongsor air, pusat jualan makanan dan barangan cenderahati serta banyak lagi.
Nickelodeon Lost Lagoon dibuka kepada pengunjung pada Isnin hingga Ahad, bermula 10 pagi hingga 6 petang. Bayaran masuk sebanyak RM150 bagi pengunjung berumur 12 tahun ke atas, manakala RM120 untuk 12 tahun ke bawah