BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Friday, April 13, 2012

KAFE COFFEE MORE

KOPI sememangnya terkenal untuk mengekalkan kesegaran mata terutama jika ingin berjaga pada waktu malam ataupun jika seharian memandu untuk jangka masa lama.
Pemandu yang mengantuk lazimnya mencari tempat perhentian untuk mengembalikan semula kesegaran mata bagi menyambung kembali pemanduan. 
Justeru, untuk memberikan lebih kemudahan kepada pengguna lebuh raya terutama mereka yang menggunakan Lebuh Raya Utara-Selatan (Plus), kafe Coffee More menyediakan sajian minuman berasaskan kopi yang menyelerakan.

Selain itu, kafe berkenaan turut menyajikan pelbagai menu menyelerakan untuk pelbagai kaum di samping menyediakan persekitaran selesa dan berhawa dingin untuk kemudahan pelanggannya.

Menurut ketua tukang masaknya, Chef Abdullah Mamat, menu hidangan disediakan banyak memfokuskan pada makanan 1Malaysia.

Ia bertujuan membolehkan pelanggan pelbagai bangsa mendapatkan sajian diingini di satu tempat dengan mudah terutama di kawasan hentian Rehat dan Rawat (R&R) sebegini.

“Mungkin ramai beranggapan menu dihidangkan di tempat sebegini statik dan tidak pelbagai namun mereka pastinya akan berasa lebih teruja kerana boleh mendapatkan makanan ditawarkan pada harga berpatutan.

“Bukan saja menu sajian, turut disediakan hidangan kuih-muih dan menu menarik yang belum pernah dinikmati sebelum ini misalnya power fruit chillers (PFC) iaitu minuman buah tunjuk langit,” katanya ketika ditemui di kafe berkenaan di R&R Seremban arah utara (Kuala Lumpur), baru-baru ini.

Selain R&R Seremban berkenaan, pengguna lebuh raya boleh mendapatkan hidangan kegemaran di kafe R&R Seremban arah selatan dan di R&R Tapah arah selatan.

Rasa makanan ditawarkan di semua kafe berlainan ini adalah sama kerana setiap pes digunakan dibawa dari tempat sama iaitu dari dapur utama kafe berkenaan di Sungai Buloh.

Antara menu perlu dicuba ialah nasi ayam toot-toot, mi rebus ‘good old’, rojak pasembor, nasi beriani, seri muka durian serta durian chillers.

Chef Abdullah berkata, nasi ayam toot-toot direka ketika dia bertugas di Thailand sebelum ini iaitu apabila membuat sambal dengan merebus cili digunakan hingga menghasilkan bunyi letupan toot toot dalam periuk.

Daripada situ, timbul idea untuk menggunakan nama berkenaan pada menu resipi nasi ayam dan mengharapkan ia memberi kelainan rasa terutama kepada penggemar nasi ayam.

Sementara itu, minuman menarik di Coffee+More selain kopi yang menggunakan kopi Brazil dan Papua New Guinea adalah minuman ais kisar PFC diperbuat daripada buah tunjuk langit.

Ia terkenal dengan khasiat untuk membantu mengembalikan tenaga, meningkatkan pertumbuhan sel tisu baru dalam badan, mengaktifkan sel, ejen kecantikan serta bahan antipenuaan semula jadi yang unik.

No comments:

Post a Comment