BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, April 16, 2014

PROJEK JAMBATAN KE-2 PONTIAN DIPANTAU

  • Pantau projek bina jambatan baharuTung Siong menunjukkan kawasan pembinaan jambatan kedua Pontian.
 1 / 1 
PONTIAN - Kerajaan negeri perlu memantau pembinaan jambatan baharu kedua di daerah ini bagi memastikan projek tersebut berjalan lancar.

Adun Pekan Nenas, Yeo Tung Siong berkata, pembinaan jambatan kedua menghubungkan bandar Pontian Kechil dengan Pusat Perdagangan Pontian mendapat perhatian penduduk berikutan cadangan sama sebelum ini telah beberapa kali tertangguh.

Menurutnya, jambatan berkenaan akan dibina kemudahan jeti nelayan selain jeti pendaratan Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) seluas 1.9 hektar.

“Pembinaan jambatan baru ini penting bagi mengatasi kesesakan lalu lintas di kawasan tumpuan di bandar Pontian Kechil.

“Selain itu jambatan ini juga dapat mengelakkan kesesakan di kawasan bandar Pontian Kechil terutama pada cuti hujung minggu atau musim perayaan,” katanya, baru-baru ini.

Menurutnya, perkara tersebut telah dibangkitkan di dalam sidang Dun dan beliau meminta pihak berkuasa seperti Majlis Daerah Pontian memantau projek pembinaan jambatan yang menelan belanja jutaan ringgit itu.

“Pembinaan jambatan ini perlu disiapkan selewatnya-lewatnya akhir tahun ini bagi membolehkan program pengindahan Sungai Pontian Kechil dijalankan.

“Paling penting, pembinaan perlu mengikut tempoh bagi kemudahan orang ramai,” katanya.

Katanya, pihak bertanggungjawab bukan sekadar melihat pelan pembangunan disediakan, sebaliknya bersama-sama turun padang melihat sama ada ia dipatuhi atau tidak.

“Kita tidak mahu pembangunan menyebabkan penduduk terjejas dan terpaksa menanggung kesan.

“Kita juga harap pihak bertanggungjawab memainkan peranan supaya tidak timbul masalah untuk menyiapkan projek,” katanya.

No comments:

Post a Comment