BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, April 19, 2014

TILAPIA FROZEN DARI SNAPPER FOOD SDN BHD

  • Produk tilapia sejuk beku dapat sambutanIdai Sinar bersama antara produk keluaran syarikatnya yang paling laris terjual.
 1 / 1 
SYARIKAT pengeluar produk sejuk beku berasaskan ikan tilapia, Snapper Food Sdn Bhd menyasarkan untuk memasuki pasar raya besar dalam tempoh terdekat.

Eksekutif Operasi Pemasarannya, Idai Sinar Suria Yaacob berkata, pihaknya dalam proses membawa produk itu ke pasar raya seperti Tesco dan Giant.

“Dengan sambutan yang menggalakkan sejak diperkenalkan pada 2011, kami yakin dapat memasuki lebih banyak pasar raya tempatan pada masa akan datang.

“Produk kami juga telah memasuki beberapa hotel dan restoran dengan menjadi pembekal kepada produk sejuk beku seperti nugget, burger, jejari ikan dan isi ikan,” katanya ketika ditemui di Pameran Halal Antarabangsa Malaysia 2014 di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menurutnya, selain pasaran tempatan, produk itu juga dieksport ke China dan Vietnam.

Katanya, negara lain disasarkan syarikat itu ialah negara di Timur Tengah.

Bagaimanapun, Idai Sinar berkata, syarikat itu ingin memberi tumpuan untuk menguasai pasaran tempatan terlebih dahulu menerusi ejen mereka.
"Setakat ini, Snapper Food mempunyai 50 ejen di seluruh negara.

“Kami berharap untuk memperoleh 200 ejen dan 100 stokis serta 17 pengedar pada masa akan datang,” katanya.

Menurutnya, syarikat itu memiliki kolam ternakan ikan sendiri di Gerik, Perak dan menjual purata tiga tan isi ikan setiap tiga bulan.

“Kelebihan produk kami adalah kerana ikan tilapia digunakan untuk menghasilkan produk tidak berbau hanyir.

“Bagi menghasilkan ikan tilapia seperti ini, kami menjalin kerjasama dengan syarikat dari Norway untuk menggunakan teknologi mereka dalam sistem ternakan agar ikan tidak berbau,” katanya.

No comments:

Post a Comment