BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Monday, April 8, 2013

MUSLIM BEST PELBAGAIKAN PRODUK




KUALA LUMPUR 7 April - Muslim Best Marketing (M) Sdn. Bhd. (Muslim Best) melalui rangkaian produk makanan sejuk bekunya akan mempelbagaikan lagi produk berasaskan ubi vitato.
Pengurus francais dan promosinya, Umi Kalsom Salleh berkata, syarikatnya kini dalam usaha untuk menawarkan menu baharu khususnya kepada mereka yang mementingkan penjagaan kesihatan.
"Dengan mempelbagaikan produk daripada ubi vitato ini, kami berharap dapat meningkatkan lagi penjualan piza ubi vitato tersebut yang kini mencecah 2,000 kotak sebulan.
"Piza vitato ini mengandungi 30 peratus campuran ubi keledek vitato dalam setiap adunan yang kaya dengan bahan antioksidan seperti B-karotena (memberi warna oren) yang bertukar menjadi vitamin A di dalam badan," katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui di gerai Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK) di Pameran Perdagangan Halal Antarabangsa Malaysia 2013 (Mihas 2013).
Tambah Umi Kalsom, bahan antioksidan tersebut dapat mengelakkan kerosakan pada sel dan asid deoksiribonukleik (DNA), seterusnya menghalang pertumbuhan sel kanser dan melambatkan proses penuaan.
Selain piza, Muslim Best mengedarkan produk sejuk beku lain, antaranya murtabak raja, karipap rindu daging lada hitam, samosa coklat pisang dan popia cendawan berkeju.
"Murtabak raja keluaran Muslim Best merupakan produk yang paling mendapat sambutan dengan penjualan sebanyak 20,000 kotak setiap bulan.
"Murtabak raja ini telah dikomersialkan di pasaran Maghribi dan masih dalam perbincangan untuk memperluaskan lagi pemasaran di sana dalam tahun ini," jelasnya.
Menurutnya, murtabak raja itu didatangkan dengan pelbagai perisa iaitu berintikan ayam lada hitam, daging lada hitam, kari ayam, rendang, ikan tuna dan vitato.

No comments:

Post a Comment