BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Tuesday, August 13, 2013

LALUAN PEJALAN KAKI TAMAN NEGARA TG. PIAI ROSAK DIPUKUL OMBAK

Keadaan laluan pejalan kaki yang musnah sama sekali akibat air pasang besar di Taman Negara Tanjung Piai, Pontian baru-baru ini. - Utusan/ Muhd. Zikri

JOHOR BAHRU 12 Ogos - Sebahagian laluan pejalan kaki, boardwalk di pesisir pantai Taman Negara Johor Tanjung Piai, Pontian ditutup kepada pengunjung kerana mengalami kerosakan akibat dilanda ombak besar berikutan air pasang besar malam tadi.
Pengarah Taman Negara Johor, Suhairi Hashim bagaimanapun berkata, operasi taman itu tidak terjejas dan dibuka kepada umum seperti biasa.
"Berdasarkan laporan yang diperoleh malam tadi, berlaku kejadian air pasang besar menyebabkan sebahagian laluan pejalan kaki itu dihanyutkan ombak setinggi 3.5 meter.
"Kerja-kerja pembaikan membabitkan 100 meter laluan pejalan kaki yang rosak akan dilakukan dan dijangka siap dalam tempoh terdekat," katanya di sini kelmarin.
Laluan pejalan kaki sejauh lebih 500 meter di pesisiran pantai itu dibuka kepada umum pada Jun tahun lalu dan pernah mengalami kerosakan serupa sebelum ini akibat dilanda ombak.
Taman Negara Johor Tanjung Piai popular sebagai lokasi pelancongan kerana lokasinya yang terletak paling selatan di Benua Asia dengan keluasan 926 hektar

No comments:

Post a Comment