BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, February 20, 2011

KELUARGA ISA TERUS DAPAT SUMBANGAN

MINGGUAN MALAYSIA 20 FEBUARI 2011


ZAINON Mohd. Yusof menyampaikan sumbangan kepada Sidek Yusof di Pontian, baru-baru ini. 


PONTIAN 19 Feb. - Keluarga Mohd. Isa Kassim yang kehilangan tempat berteduh apabila rumah mereka di Kampung Parit Marjunit Laut, dekat sini musnah dalam kebakaran baru-baru ini, terus menerima sumbangan daripada pelbagai pihak.
Kelmarin, mereka menerima sumbangan daripada Badan Kebajikan Pejabat Daerah Pontian yang bersimpati dengan nasib mereka.
Sumbangan wang tunai RM1,000 disampaikan oleh isteri Pegawai Daerah Pontian, Zainon Mohd. Yusof kepada Sidek Yusof, bapa mertua Mohd. Isa di rumah sewanya di sini.
Turut hadir, Pegawai Daerah Pontian, Mohamed A. Karim dan Penghulu Mukim Sungai Pinggan, Zulkifli Tubee.
Dalam kejadian awal pagi Isnin lalu, Mohd. Isa yang tinggal bersama 10 ahli keluarganya tinggal sehelai sepinggang apabila rumah mereka musnah dijilat api.
Ketika kejadian, mereka sedang tidur dan kebakaran itu hanya disedari oleh anak perempuannya, Nazatul Syareen, 14.
Mohd. Isa yang tidak mempunyai kerja tetap hanya bekerja sebagai penjual makanan seperti burasak, ketupat dan lepat loi di pasar tani untuk menyara tujuh anak dan seorang cucunya.
Dalam pada itu, Zainon berharap keluarga Mohd. Isa bersabar menerima dugaan itu dan sumbangan yang diberikan pihaknya mampu meringankan sedikit beban mereka.
Sementara itu, Zulkifli memberitahu, Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ), Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan orang perseorangan turut memberi sumbangan kepada keluarga mangsa.
Beliau juga akan mengajukan permohonan kepada MAINJ bagi mendapat sebuah kediaman tetap untuk keluarga mangsa yang kini tinggal sementara di rumah sewa yang dibiayai oleh MAINJ.

No comments:

Post a Comment