BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, June 18, 2014

COKLAT WHITTAKER'S UTAMAKAN KUALITI

  • Matt Whittaker (dua, kiri) menunjukkan produk coklat Whittaker's semasa Majlis Perasmian Coklat Whittaker’s, semalam.Matt Whittaker (dua, kiri) menunjukkan produk coklat Whittaker's semasa Majlis Perasmian Coklat Whittaker’s, semalam.
 1 / 1 
PENGELUAR coklat jenama Whittaker’s mementingkan kualiti dan memandang serius status halal dalam pengeluaran produknya.

Ketua Pasaran Antarabangsa Whittaker’s, Matt Whittaker berkata, semua rangkaian coklat keluaran syarikat itu disahkan halal oleh Federation of Islamic Associations of New Zealand (FIANZ), salah sebuah badan persijilan halal yang diiktiraf Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

“Ini termasuk coklat perisa yang belum pernah dijual secara meluas di Malaysia sebelum ini seperti coklat mentega kacang, kacang macadamia dan coklat gelap berisi fondan pudina.

“Bagi menjamin kualiti dan status halal produk, kami mengawal keseluruhan proses pembuatan coklat daripada bahan asasnya iaitu biji koko sehinggalah ia menjadi coklat bar,” katanya ketika
Majlis Perasmian Coklat Whittaker’s yang memasuki pasaran Malaysia di Kuala Lumpur, kelmarin.

Hadir sama, Pesuruhjaya Tinggi New Zealand, David Pine dan rakan kongsi pengurusan Whittaker’s, Aida Rizvo.

Sementara itu, Aida berkata, syarikat itu optimis untuk mencapai sasaran 15 peruncit bagi memasarkan coklat Whittaker’s menjelang hujung tahun ini.

“Untuk permulaan, coklat Whittaker’s boleh didapati di gedung-gedung utama termasuk Aeon Big, Tesco dan Kumpulan Dairy Farm. Pasarannya akan diperluaskan pada masa akan datang,” katanya.

Semua coklat keluaran New Zealand itu dihasilkan di kilangnya di Wellington dan jenama Whittaker’s popular di kedai bebas cukai di negara ini sejak beberapa tahun lalu.

Sebanyak 27 jenis coklat Whittaker’s termasuk coklat keping, bar, blok dan campuran dengan pelbagai pilihan perisa antaranya macadamia serta mentega kacang ditawarkan.

No comments:

Post a Comment