BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Tuesday, September 16, 2014

5 SAUH EMAS UNTUK PUTERI HARBOUR

KUALA LUMPUR 16 Sept. - Puteri Harbour Marina milik UEM Sunrise Bhd., dianugerahkan 5 Sauh Emas oleh Persatuan Pelabuhan Kapal Layar (YTHA), agensi pengauditan marina berpangkalan di United Kingdom.
Pengarah Eksekutif UEM Sunrise, Datuk Izzaddin Idris berkata, syarikat amat teruja dan bangga kerana ia menandakan satu lagi pencapaian terhadap kumpulan dalam mencapai kecemerlangan.
Katanya, Puteri Harbour Marina merupakan marina pertama di Malaysia dianugerahkan 5 Sauh Emas seterusnya menyertai kelompok marina di Asia Tenggara termasuk Kelab Marina ONE°15 di Singapura.
"Oleh itu, ini merupakan penilaian tertinggi dan kami percaya ia akan dapat menarik lebih ramai pelawat serta pelayar dari seluruh dunia," katanya dalam kenyataan di sini baru-baru ini.
Pentaksiran bagi Anugerah 5 Sauh Emas dimulakan pada Februari 2014 dan keputusan juri diputuskan pada Jun 2014 diikuti proses pengauditan menyeluruh oleh Puteri Harbour Marina bagi memenuhi senarai cadangan TYHA.
Skim Anugerah Sauh Emas diselia oleh TYHA yang telah beroperasi selama 26 tahun berpandukan Kod Pengamalan TYHA bagi reka bentuk dan pembinaan serta operasi marina.
Ia merupakan rujukan para pemilik bot bagi mendapatkan maklumat diperlukan untuk berlabuh.
Marina yang turut serta akan melalui penilaian dan pemilik dermaga akan dinilai untuk mendapatkan maklum balas mereka secara berterusan.

No comments:

Post a Comment