Ditambah pula dengan menu makanan yang agak santai dengan tema fusion. Pelanggan boleh memilih sama ada hidangan makanan Barat atau makanan tempatan yang memang menepati tekak pelanggan tempatan.
Menurut pemilik Nota Cafe, Shazlira Hamzah, kafenya berkonsepkan gaya hidup komuniti menggunakan perabut terpakai yang dibaik pulih dengan hasrat untuk mengurangkan kos yang selari dengan konsep vintage dan retro serta minimalis tetapi ramai pelanggan yang menggelarkannya kafe hipster.
“Walaupun baru dibuka lebih dua bulan lepas Nota Cafe telah mempunyai pelanggan tetap dan telah mula menerima tempahan untuk majlis hari jadi dan majlis persendirian untuk syarikat,” katanya semasa ditemui di kafenya di Bandar Baru Selayang, Selangor baru-baru ini.
Bermula dengan hanya lapan menu makanan kini dalam masa lebih dua bulan Nota Cafe mempunyai lebih 30 menu makanan dan minuman. Makanan terdiri daripada enam kategori iaitu hidangan utama, kek dan manisan, santai, penkek, roti bakar dan sandwich yang boleh dipilih.
“Di sini pelanggan paling suka bebola daging lembu dan sos perang, nasi goreng nota noti yang seakan nasi goreng seafood, pasta oglio olio ayam panggang, chicken chop dengan soda merah sexy, soda mimpi mint atau pelbagai jenis jus.
“Dan mereka yang ingin kek dan penkek boleh memesan penkek, mango cheese cake dan butterscoth salted caramel yang sesuai dengan toffee nut ice, coffee long black atau cafe latee,” katanya yang pernah berkerja di pelbagai agensi swasta.
Setakat ini kata Shazlira, pelanggan sentiasa memberikan maklum balas membina dan ramai yang meminta mereka untuk menambahkan menu supaya pelanggan mempunyai lebih banyak pilihan.
Shazlira yang memang bercita-cita membuka kafe memang teruja dengan konsep Nota Cafe bagi dihidangkan bukan hanya kepada warga Selayang tetapi terdapat pelanggan yang datang dari Ampang untuk menikmati hidangan di kafenya.
Bagi pelanggan yang ingin membuat tempahan untuk majlis hari jadi atau majlis ringkas syarikat perlu menempah lebih awal dan biasanya masa yang diperuntukan adalah sebelum kafe dibuka.
Apa lagi, jom cuba pelbagai pilihan menu yang dihidangkan di Nota Cafe yang dibuka setiap hari dari jam 12 tengahari hingga 10 malam kecuali Jumaat 5 petang hingga 10 malam.

Nota Cafe
No 8, jalan 2/8,
Bandar Baru Selayang,
Batu Caves, Selangor.
No. Tel: 03-61280074
Facebook: notacafe
Instagram: notacafe
Twitter: notacafe
Emel: notacafe@gmail.com
Waktu Operasi: 12 tengah hari hingga 10 malam (kecuali Jumaat 5 petang hingga 10 malam)