BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Friday, July 20, 2012

HIDANGAN BARBEKU JEPUN


Hidangan yang unik.

MAKANAN Jepun adalah antara sajian unik, enak dan berkhasiat yang dihasilkan daripada bahan-bahan mentah segar. Lazimnya, negara matahari terbit itu cukup terkenal dengan hidangan seperti sushi, ramen serta soba. Disebabkan itu jugalah hari ini tidak dinafikan banyak restoran yang menghidangkan makanan Jepun tumbuh bak cendawan selepas hujan.
Jika sebelum ini anda peminat makanan Jepun dan sudah menikmati pelbagai jenis hidangan, apa kata kali ini anda menukar selera.
Masih lagi berkisar kepada makanan Jepun tetapi cara hidangan dan masakannya sedikit berbeza daripada menu sebelumnya.
Yang pasti sekali mencuba anda ingin merasainya sekali lagi.
MASIH mengekalkan resipi dari negara Jepun, Restoran BBQ Jepun Gyu-Kaku bagaimanapun menampilkan kelainan dari segi persembahan hidangan dan keunikan rasanya.
Restoran yang terletak di Lot G102, F101 & S102, Isetan, One Utama, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor ini menyediakan sajian yang menjurus kepada cita rasa rakyat Malaysia dan kesemua sajian yang terdapat di restoran tersebut disediakan oleh chef yang berpengalaman.
Menurut Pengurus Besarnya, Devarajan Periyasamy, sesiapa yang mengunjungi Gyu-Kaku pasti memperoleh pengalaman baru dalam menikmati sajian dari negara matahari terbit itu.
Tambah beliau lagi, restoran tersebut cukup terkenal dengan hidangan barbeku dan sudah pasti ia halal.
“Di Gyu-Kaku, hidangan secara barbeku cukup terkenal dan ia lebih kepada daging yang diperap.
“Kami cuba memberikan kelainan dari segi hidangan tetapi masih lagi mengekalkan menu kegemaran rakyat Jepun.
“Peminat masakan Jepun tidak perlu bimbang kerana bahan-bahan yang digunakan dijamin bersih, segar dan sudah pasti kami ingin berikan yang terbaik dengan pelbagai menu untuk dinikmati semua," ujarnya ketika ditemui di restoran tersebut baru-baru ini.
Hidangan sihat yang memikat selera.

Selain menghidangkan masakan barbeku sebagai hidangan utama, Gyu-Kaku turut menawarkan lebih daripada 50 menu dan ia sesuai untuk seisi keluarga.
Pada masa yang sama, jelas Devarajan lagi, bagi memenuhi selera peminat makanan Jepun pihaknya amat menitikberatkan soal kualiti dan ini dapat dilihat apabila pihaknya mengimport sesetengah bahan mentah seperti sos dari Jepun.
Selain itu, restoran yang dikendalikan di bawah Kumpulan Naza itu turut menggunakan arang yang berkualiti tinggi untuk membakar daging.
Jika dilihat daripada hidangan yang disajikan, makanan Jepun ini ringkas dan menyelerakan.
Jadi tidak hairanlah ia semakin mendapat tempat di hati masyarakat Malaysia.
Dibuka setiap hari bermula pukul 11 pagi hingga 10 malam (Ahad hingga Khamis) dan 11 pagi hingga 10.30 malam (Jumaat, Sabtu dan hari cuti), Gyu-Kaku merupakan cawangan pertama di Malaysia.
Menawarkan hidangan dengan harga bermula RM15 dan ke atas, Gyu-Kaku turut menawarkan hidangan seperti makanan laut, pelbagai jenis mi, bibimbab dan pelbagai jenis nasi.
Yang pasti tidak rugi sekiranya anda melangkah untuk menikmati hidangan di restoran Jepun ini dan ia juga sesuai untuk menu berbuka puasa sepanjang bulan Ramadan ini. - Mariatul Qatiah Zakaria

No comments:

Post a Comment