BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Monday, January 6, 2014

KHADIJAH'S KITCHEN-DANAU KOTA, SETAPAK KL


Khadijah Ibrahim bersama kakitangan Khadijah'S Kitchen.
SUARA lantang yang sedikit serak-serak basah milik wanita ini memang bisa menggegar sanubari. Kelebihan itu menjadikan Datuk Khadijah Ibrahim antara penyanyi wanita yang kekal popular pada kelasnya yang tersendiri.
Kehebatan wanita berusia 54 tahun ini bukan sekadar pada suara bahkan pada air Ă¢€˜tanganĂ¢€™nya juga.
Ramai yang sedia maklum Khadijah memang mempunyai air tangan yang istimewa dan bakat tersebut telah diserlahkan menerusi restorannya yang diberi nama Khadijah's Kitchen.
Selepas lima tahun beroperasi di Petaling Jaya (PJ), Selangor, Khadijah kini meluaskan sayapnya dengan membuka cawangan kedua di PV 128, Danau Kota, Setapak.
Dekorasi menarik dengan latar belakang cat merah hati memang menzahirkan satu suasana tenang sambil menikmati menu istimewa Khadijah sendiri.
"Beza antara Khadijah's Kitchen di PJ dengan yang di Setapak ini, kami di sini mempunyai lebih ramai pelanggan di waktu malam.
"Alhamdulillah walau baru tiga bulan dibuka kami telah mempunyai pelanggan di kalangan jiran tetangga di sini dan masing-masing mempunyai masakan kegemaran mereka.
"Menu mesti cuba di sini tentulah tauhu telur, kalau tak cuba memang tak sah, " jelas Khadijah.
Bukan setakat menunya yang istimewa dan sedap, namun yang paling menarik ialah kesemua masakan telah disediakan sendiri oleh penyanyi ini.
Bahagian dalam restoran yang selesa dengan dekorasi yang cantik juga memberikan keselesaan kepada para pengunjung.
Memartabat masakan Melayu
Khadijah mengakui, fokus beliau adalah pada masakan Melayu semata-mata bagi memartabatkan resepi tradisi nenek moyang terdahulu.
"Di Malaysia tiap-tiap negeri mempunyai keunikan masakan yang tersendiri. Di Khadijah'€™s Kitchen selain lauk pauk, kami menyediakan hidangan istimewa identiti setiap negeri seperti laksa Johor, laksa Kelantan, laksa Terengganu dan mi rebus yang diletakkan bawah kategori makanan segera, " jelas beliau yang mengusahakan restoran bersama anak dan menantunya.
Selain tauhu telur, pelanggan juga tidak harus melepaskan peluang mencuba menu, istimewa asam pedas ala tomyam dan sup tulang kambing yang dimakan bersama roti Perancis.
Menurut Khadijah, selain menawarkan menu seperti yang ada di restoran Petaling Jaya, beliau turut membuat hidangan ala-carte dan menu set untuk pelanggan yang mengejar masa.
Tambahnya lagi, di cawangan ini juga terdapat lebih daripada 20 jenis resipi dan Khadijah'€™s Kitchen juga menyediakan perkhidmatan katering sekali dengan penghantaran.
"Apa yang lebih menarik di restoran ini juga disediakan ruang khas untuk penganjuran majlis seperti perjumpaan keluarga, majlis cukur jambul, majlis hari jadi dan sebagainya yang boleh menempatkan kira-kira 400 tetamu pada satu masa, " katanya sambil memberitahu pakej hi-tea bermula daripada RM35 dan bufet padadari RM49 seorang.
Paling penting katanya, makanan yang disediakan di Khadijah'€™s Kitchen adalah dari hati nya.
"Jika tidak mencapai apa yang dijangka pelanggan saya mohon maaf, saya tidaklah boleh menjadi seorang yang sempurna tapi mahu beri yang terbaik pada pelanggan, " ujarnya menutup bicara.

No comments:

Post a Comment