BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, January 22, 2014

NAIK TARAF TAMBAK PONTIAN

Pesisiran pantai perlu dinaik taraf dengan pelbagai kemudahan seperti pemasangan lampu, tempat istirehat 
dan laluan berjogging bagi keselesaan pengunjung di Pusat Perdagangan Pontian, Pontian.

Pihak berkuasa tempatan (PBT) dan pemaju projek Pusat Perdagangan Pontian perlu menaik taraf kemudahan di kawasan pesisiran pantai bagi memberikan keselesaan kepada pengunjung.
Apa yang dimaksudkan adalah dengan memasang lampu limpah dan menyediakan tempat rehat di kawasan tersebut bagi memudahkan orang ramai berehat bersama keluarga terutama pada hujung minggu.
Walaupun ada beberapa wakaf atau pondok rehat di kawasan tersebut, kemudahan ini masih perlu ditambah memandangkan ramai pengunjung menjadikan kawasan tersebut sebagai tempat berkelah bersama ahli keluarga.
Sekiranya usaha menambah kemudahan dapat ditingkatkan, ini akan menjadikan pesisiran pantai di Pusat Perdagangan Pontian menjadi satu lokasi yang menarik serta menjadi tumpuan lebih ramai pengunjung.
Oleh yang demikian, penduduk bandar Pontian berharap pihak yang berkenaan memberikan tumpuan kepada bagi menambah baik kemudahan sedia ada seiring dengan Tahun Melawat Malaysia 2014.
Bagi penduduk Pontian, Pusat Perdagangan Pontian atau lebih dikenali sebagai 'Tambak' boleh disifatkan sebagai 'Danga Bay' yang menjadi tumpuan ramai terutama pada waktu malam dengan pelbagai kegiatan perniagaan yang dijalankan di kawasan berkenaan.
Kawasan pesisiran pantai di kawasan itu juga menjadi lokasi tumpuan bagi aktiviti berjoging pada waktu pagi dan petang, dan saya cadangkan laluan yang sesuai seperti mana terdapat di Stadium Mini Pontian turut dibina di kawasan tersebut.
Di samping itu, PBT dan pemaju juga boleh mengadakan perbincangan bagi menyediakan tapak perniagaan khusus bagi mereka yang menggunakan kenderaan seperti van supaya lebih teratur dan tersusun.

No comments:

Post a Comment