BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, January 12, 2014

RESTORAN ADEQ SU IKAN BAKAR-KUALA TERENGGANU

SUASANA yang tenang di Restoran Adeq Su Ikan Bakar.

RESTORAN Adeq Su Ikan Bakar yang terletak agak tersembunyi dari laluan utama Jalan Kamaruddini mungkin tidak perlu lagi diperkenalkan kepada penduduk di sekitar bandar raya Kuala Terengganu.
Agak ringkas binaan premisnya di pinggir sebatang tali air tetapi menyediakan persekitaran yang tenang dan santai untuk pengunjung menikmati juadah pada lewat petang dan malam.
Lebih dikenali dengan tarikan ikan bakar, menu tom yam 'pok tek' dan pelbagai menu lain yang unik serta kreatif ternyata memikat ramai pelanggan yang kebanyakannya datang secara berkumpulan.
Restoran ini diusahakan oleh kapten skuad bola sepak Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Hairuddin Omar atau lebih dikenali sebagai Hai-O bersama kakak saudaranya, Shukuriah Abd. Ghafar dan suaminya, Kamal Ariffin.
Ia sering menjadi pilihan liputan oleh media elektronik, akhbar dan majalah bagi mengisi ruangan masakan berdasarkan reaksi yang diberikan oleh pelanggan.
Restoran tersebut juga menjadi pilihan ramai orang kenamaan termasuklah Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said; selebriti yang bertandang ke Kuala Terengganu serta skuad bola sepak untuk menjamu selera.

No comments:

Post a Comment