BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Friday, October 2, 2015

KEISTIMEWAAN MIAMI GRILL



BUKAN mudah untuk menikmati sajian kulinari yang bercitarasakan Amerika Syarikat (AS) di bawah satu bumbung di negara ini.
Namun, tidak bermakna anda perlu mengembara sehingga ke AS dan merentasi beberapa negeri di negara itu seperti California, Miami dan Philadelphia untuk menikmati kelazatan sajian dari negara Uncle Sam tersebut.
Kini, mereka yang ingin menikmati pelbagai sajian popular dari negara itu hanya perlu berkunjung ke rangkaian restoran popular dari AS, Miami Grill yang beroperasi di pusat beli-belah Sunway Pyramid, Petaling Jaya, Selangor.
Menghidangkan sajian popular seperti classic philly cheesesteak, philly nacho cheese, mixed wing, grilled chicken, greek salad dan big Miami burger penggemar makanan Barat wajib singgah dan mencuba hidangan berkenaan.
Hidangan popular
Pengarah Operasi, Miami Grill Malaysia, Izatsham Othman berkata, restoran itu merupakan satu-satunya cawangan Miami Grill di Asia yang menyediakan sajian halal.



“Lebih separuh sajian yang dihidangkan di Miami Grill di Amerika Syarikat terdapat di restoran ini.
“Antara hidangan popular dan sering mendapat sambutan adalah sajian yang berasal dari Philadelphia iaitu philly cheesesteak.
“Selain itu, pengunjung juga boleh mencuba mixed wing dan grilled chicken dengan pilihan sos yang berbeza,” katanya.
Tambahnya, kesemua hidangan yang terdapat di restoran itu telah melalui proses ujian rasa oleh cef dari Miami sendiri bagi menjaga kualiti sajian agar rasanya seperti asal walaupun resipinya telah diolah dengan menggunakan bahan yang halal.
“Namun, apa yang penting kesemua bahan yang digunakan adalah halal dan menepati kehendak syariat.




“Mereka yang ingin membawa anak kecil juga tidak perlu risau kerana kami juga menyediakan hidangan yang sesuai untuk kanak-kanak,” jelasnya.
Jelasnya, kebersihan merupakan perkara asas dalam perniagaan makanan dan Miami Grill amat menitikberatkan aspek tersebut.
“Saya sentiasa berpesan kepada kesemua pekerja supaya sentiasa mementingkan aspek kebersihan dalam penyediaan makanan,” tuturnya.

No comments:

Post a Comment