Di satu sudut terdapat sofa dan dinding dengan pelbagai lukisan dan catatan. Ini bagi membolehkan mereka yang membawa anak kecil dapat makan dengan tenang sementara anak-anak menconteng dan bermain.
Melihat kepada menu pula membuatkan pelanggan boleh terus terliur. Di My Story bukan saja pelanggan boleh memilih menu Barat hasil tangan chef berpengalaman yang pernah berkhidmat di beberapa hotel lima bintang di ibu kota atau menu tempatan yang juga dihias bagai makan di hotel.
Hidangan lamb chop yang dihidangkan dengan sos dan kentang putar yang dikisar sendiri memberikan rasa kentang sedar dengan rempah perapan hirisan kambing yang sekata memberikan rasa sekata.
Lebih kepada rasa tempatan, sekadar manis berempah. Lazimnya cita rasa Barat untuk kambing dipanggang diperap lada hitam dan garam dan sedikit herba Inggeris. Tapi di My Story kelebihan pada daging yang diperap dengan rempah dan bila dipanggang, menyempurnakan rasa daging kambing yang enak, lembut dan telah begitu sebati dengan rempah diperap.
Jika mahukan makanan laut boleh saja memesan Ocean platter yang terdiri daripada lobster, clam dan scallop yang diadun dengan sos enak dihiasi dengan salad, anak jagung dan tomato. Atau Baby crab mango salad dengan rasa anak rangup ditambah dengan hirisan kerabu mangga yang diadun agar memberikan rasa yang sempurna.
Bagi mereka yang gemar hidangan ayam boleh mencuba Grilled quarter chicken with buttered vegetable di mana ayam yang diperap herba dipanggang dan dihidangkan dengan sayuran dan kentang putar serta sos lada hitam.
Mereka yang gemar makanan Cina, apa kata cuba Fried char kuey teow with scallop, salah satu hidangan yang menjadi kegemaran pengunjung. Biarpun tidak terlalu pedas tetapi apabila ditambah cili jeruk atau cili potong membuatkan tidak cukup makan sepinggan.
Walaupun baru dibuka 22 Julai lalu setelah bertukar hak milik tetapi My Story sudah pun mempunyai pelanggan tetapnya sendiri. Bagi memenuhi permintaan pelanggan, pemilik My Story pasangan Asrul Husni Husain dan Rahimah Abdul Rahim melanjutkan waktu operasi restorannya.
“Sebelum ini waktu operasi dari jam 12 tengahari hingga 10 malam tetapi bermula hari ini, kami mula beroperasi jam 9 pagi hingga 10 malam bermula dengan pelbagai hidangan pagi menu Barat dan tempatan.
“Sementera waktu tengahari, kami menyediakan pakej makan tengahari dengan harga yang berpatutan. Kami juga sedang berusaha memenuhi permintaan pelanggan yang mahukan kami menambah beberapa menu baru,” katanya.
Asrul berkata, setiap bulan mereka akan mengadakan ujian rasa makanan bagi menjaga kualiti makanan yang dihidangkan dan menyemak menu makanan yang mana perlu digantikan dengan menu yang lain.
My Story Cafe juga menerima tempahan untuk pelbagai majlis seperti hari jadi, pelancaran produk atau majlis korporat.
My Story Cafe Sdn. Bhd.
No 8, Jalan Anggerik Vanilla Y31/Y,
Kota Kemuning,
40460 Shah Alam, Selangor
Tel: 03 52320452
Emel: mystorycafekk@gmail.com
Waze: http://waze.to/lr/hw28lne0jt
Facebook: mystorycafekk
Waktu operasi: 9 pagi hingga 10 malam (setiap hari)