BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Monday, October 15, 2012

MANFAATKAN TERMINAL SEJAHTERA MDP


Miswan Yunos (dua dari kiri) melihat Ahmad Maslan bermesra dengan seorang pelajar yang mengikuti pembelajaran komputer di Terminal Sejahtera Pontian di Pontian, kelmarin.

PONTIAN 14 Okt. - Seramai 500 pelajar dalam program E-Kasih melibatkan 23 buah sekolah kebangsaan dan 10 buah sekolah menengah mengikuti pembelajaran berkomputer di Terminal Sejahtera di bawah penyeliaan Majlis Daerah Pontian (MDP) sejak terminal itu dibuka April lalu.
Yang Dipertua MDP, Miswan Yunos berkata, MDP adalah pihak berkuasa tempatan keempat di negeri ini yang dipilih menjayakan program itu di bawah Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar selepas Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB), Majlis Perbandaran Muar (MPM) dan Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG).
"Sebanyak 40 unit komputer disediakan di Terminal Sejahtera yang dikendalikan oleh seorang penyelia dan dua orang pemudah cara bagi membantu pelajar mengakses pembelajaran.
"Pembelajaran secara dalam talian membantu pelajar dari golongan kurang berkemampuan yang akan menduduki peperiksaan meningkatkan lagi pencapaian akademik masing-masing," katanya pada majlis perasmian Terminal Sejahtera di pekarangan Mini Stadium Pontian di sini semalam.
Perasmian disempurnakan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan yang juga Ahli Parlimen Pontian.

No comments:

Post a Comment