BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Tuesday, October 30, 2012

MR. STEAK HOUSE, SHAH ALAM


SIZZLING YEE MEE.

BARU melihat menu sudah terliur apatah lagi menghidu aroma lamb stew yang masih berasap dan spageti makanan laut yang menambat selera. Itu belum lagi mata meliar memandang Sizzling Yee Mee yang masih menggelegak semasa sampai di meja.
Nasi ayam Morrocco dan Saba ikan makerel juga hidangan yang tidak patut dilepaskan jika berkunjung ke Mr. Steak House yang terletak di Shah Alam, Selangor.
Dekorasi ala koboi memberikan mood santai sementara menunggu hidangan yang dipesan.
Apa yang lebih memeranjatkan penulis apabila melihat harga pada menu - yang sememangnya amat berbaloi.
Menurut pemiliknya, Razwan Hafidz Razak, harga yang ditawarkan memberi peluang kepada pelanggan untuk merasai makanan Barat pada kadar berpatutan.
Restoran yang dibuka pada Mac tahun lalu, kini menjadi buah mulut di laman-laman web bukan saja kerana harga yang berpatutan bahkan rasanya yang setanding dengan restoran makanan Barat mewah.
"Saya memilih masakan Barat kerana kurang pembaziran sebab chef hanya memasak apa yang diperlukan," katanya yang dibantu oleh lima orang chef dan 10 pekerja.
Restoran yang boleh memuatkan kira-kira 250 orang pada satu-satu masa ini ada ketikanya menjadi lokasi pertunjukan fesyen dan pelbagai majlis jamuan.
Walaupun baru setahun dibuka, Mr. Steak House telah berjaya mempunyai satu cawangan di Pusat Bandar Putra Permai, Seri Kembangan, Selangor berhampiran dengan Equine Park.

No comments:

Post a Comment