BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Friday, October 19, 2012

SAJIAN BARAT SEDIA DIMASAK


Fahitas stik ayam

BAGI penggemar stik, antara kriteria yang dicari ketika menikmati hidangan barat tersebut ialah teksturnya yang lembut dan mudah dipotong.
Pada masa yang sama ada juga peminat hidangan ini inginkan dagingnya dimasak separa masak ataupun masak sempurna (well done).
Begitupun di zaman yang serba canggih hari ini anda boleh menikmati hidangan stik dengan cita rasa sendiri.
Ia dapat direalisasikan melalui produk keluaran Steaq Hub Ventures Sdn. Bhd. (Steaq Hub) yang menawarkan makanan barat sejuk beku.
Menawarkan pelbagai jenis daging stik sejuk beku seperti stik ayam, stik daging, stik kambing, dan ikan dan kentang goreng (fish & chip) kesemua hidangan ini mampu disediakan dalam tempoh masa yang singkat.
Menurut pengasas, Roslin Hussain, stik yang dibekalkan syarikatnya hanya menggunakan daging berkualiti dan terbaik selain 90 peratus kandungannya merupakan daging tulen dan tiada campuran tepung.
Katanya lagi, selain mengetengahkan konsep sedia dimasak pihaknya turut menggunakan konsep pemakanan seimbang di mana setiap produk yang ditawarkan akan dilengkapkan dengan jejari kentang, sayur campuran dan tidak ketinggalan sos lada hitam.
"Untuk konsep sedia dimasak ini, ia direka bagi golongan bekerja yang mahukan kualiti pemakanan dan dapat disediakan dalam waktu yang singkat.
"Dengan adanya produk sejuk beku ini, mereka yang sudah muak untuk membeli makanan di kedai boleh memasak stik ini yang hanya mengambil masa kurang daripada 10 minit.
"Sudah pasti produk ini juga sesuai untuk dihidangkan kepada tetamu yang datang ke rumah," katanya ketika ditemui di premis perniagaanya yang terletak di Cemerlang Heights, Gombak, Kuala Lumpur, baru-baru ini.
Kelebihan produk ini ia bukan sahaja membekalkan daging sejuk beku tetapi turut mengeluarkan sos buatan sendiri yang diperbuat daripada rempah ratus dan bahan mentah tempatan yang berkualiti tinggi.
Sudah pasti sos yang menjadi pelengkap kepada makanan stik ialah sos lada hitam dan ia merupakan resipi yang dihasilkan sendiri oleh Roslin.
Selain itu, ulas Roslin, produk sejuk beku yang dikeluarkan Steaq Hub menyediakan kebebasan kepada pengguna untuk menyediakan hidangan mengikut cita rasa dan selera mereka.
Ia boleh disediakan sama ada secara dipanggang di atas gril atau dalam ketuhar selain digoreng dalam kuali.
Setakat ini jelas Roslin lagi, pihaknya membekalkan stik ayam, lembu, dan kambing yang siap diperap yang disertakan dengan sos lada hitam, jejari kentang, dan jagung manis kepada lebih daripada 20 buah restoran dan gerai makan sekitar Lembah Klang.
Terbaru Steaq Hub telah melancarkan kios Sizllin Pit Stop serentak dengan produk terbaharunya iaitu fahitas stik ayam, lembu, dan kambing; burger stik ayam dan lembu serta sosej jumbo ayam.
Tambah Roslin, kios tersebut merupakan fasa kedua dalam rancangan jangka panjang pihaknya untuk memperkenalkan jenama Steaq Hub kepada orang ramai.
Selain itu ia juga bertujuan untuk memperluaskan pasaran ke seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.
"Kios ini berkonsep moden dan menarik yang dilengkapi dengan peralatan untuk memasak.
"Yang pasti kios ini memberi satu lagi pilihan kepada penggemar-penggemar makanan barat dan ia mudah disediakan," katanya lagi.
Sehubungan itu juga, menurut Roslin pihaknya kini dalam perbincangan untuk memasarkan produk sejuk beku tersebut ke pasar raya.
Ia adalah untuk memudahkan lagi penggemar-penggemar stik mendapatkan makanan tersebut untuk dimasak di rumah.
Untuk maklumat lanjut mengenai produk itu, orang ramai boleh menghubungi talian             03-41087300       atau layari laman sesawang www.steaqhub.com dan juga laman sosial Facebook.

No comments:

Post a Comment