BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Thursday, October 11, 2012

NAIKKAN TARAF MEDAN SELERA TEPI LAUT PONTIAN



MEDAN Selera Tepi Laut Pontian perlu dinaikkan taraf bagi memberikan keselesaan kepada pengunjung dan peniaga.

SEBAGAI peniaga di Medan Selera Tepi Laut yang terletak di Pontian, kami amat berharap agar medan selera ini dinaikkan taraf bagi memberi keselesaan kepada pengunjung.
Hal ini demikian kerana keadaannya yang sudah 'usang' tidak seperti kebanyakan medan selera yang serba moden dan dilengkapi dengan pelbagai kemudahan lain.
Sekiranya dinaikkan taraf, saya dapat merasakan kawasan ini akan menjadi pilihan lebih ramai orang untuk bertandang kerana lokasinya cukup sesuai iaitu terletak di tepi laut.
Selain itu, medan selera ini merupakan satu-satunya ada di bandar Pontian yang menyediakan makanan Melayu pada waktu malam seperti nasi ayam, pelbagai jenis mi, sate dan sebagainya.
Medan selera ini juga sering menjadi tumpuan orang ramai terutama pada hujung minggu atau cuti umum termasuk yang datang dari luar daerah seperti Johor Bahru, Batu Pahat mahupun Singapura.
Kadangkala sebagai peniaga kami juga menjadi segan apabila terdapat pelanggan yang memberi pandangan tentang keadaan persekitaran medan selera yang tidak seperti di tempat lain.
Walaupun menghadapi kesukaran serta kurangnya kemudahan, namun para peniaga di sini tetap gigih menjalankan perniagaan masing-masing memandangkan inilah sumber pendapat kami.
Kami berharap agar pihak yang berkenaan dapat membuat sesuatu terhadap medan selera ini termasuk menaik taraf supaya sesuai dengan peredaran zaman.
Jika ada perancangan bagi menaik taraf tapak ini, diharap peniaga dapat dimaklumkan tentangnya terlebih dahulu supaya kami boleh membuat persiapan awal.

No comments:

Post a Comment