BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Monday, July 22, 2013

MENU JOHOR-JAWA SAJIAN DAPUR JENDELA - JB





















MENU kerang sos tiram yang harus dicuba pelanggan Dapur Jendela.
BUAT pertama kalinya, mengambil berkat Ramadan al-Mubarak, Restoran Dapur Jendela yang terletak di Jalan Tan Hiok Nee, Johor Bahru, Johor menawarkan hidangan bufet untuk khalayak yang mahu berbuka puasa.
Berbuka dalam suasana seperti di rumah sendiri, Dapur Jendela menyediakan pelbagai masakan kampung dengan identiti kulinari Johor-Jawa untuk memikat selera pengunjung. Hidangan yang berciri tradisional itu sememangnya menjadi pilihan popular setiap kali sesi berbuka puasa.
Ayam masak hijau, sotong masak hitam, kerang sos tiram, kari nangka, ikan bakar dan lemak labu serta ulam-ulaman adalah antara menu utama yang dihidangkan restoran tersebut. Tidak ketinggalan aneka manisan dan kuih-muih tradisional.
Namun, tarikan utama Dapur Jendela adalah hidangan ala carte mereka yang menjadi tanda aras restoran tersebut sejak ia dibuka lebih tujuh bulan lalu.
Lempeng dengan sambal tumis bilis, ubi rebus, roti jala, soto dan nasi lemak kukus ayam berempah merupakan hidangan wajib rasa yang menjadi keunikan dan membuatkan Dapur Jendela terkenal dalam kalangan pengunjung mereka.
Menurut pemilik Dapur Jendela, Nurshila Surip, 23, hidangan yang disediakan untuk menu berbuka puasa di restoran itu pasti mengingatkan pengunjung kepada masakan air tangan ibu di rumah.
“Bagi mereka yang mencari kelazatan masakan mengikut selera masyarakat Johor dan Jawa, Dapur Jendela adalah tempatnya,” ujar Nurshila.
Menariknya, Dapur Jendela bukan sahaja menyediakan hidangan untuk berbuka puasa, bahkan hidangan untuk bersahur.

No comments:

Post a Comment