BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, February 23, 2014

ELSTEES CAFE- SUBANG JAYA

Razzi Iqram menunjukkan menu yang ada di kafenya.

MELANGKAH masuk ke Elstees Cafe yang terletak di Subang Jaya, Selangor rasa terpegun dengan hiasan dalamannya yang mendamaikan.
Pemilihan, gabungan dan susunan perabut yang sempurna memberikan ketenangan kepada pengunjung.
Aroma menu hidangan Barat dan Itali yang dihidangkan sungguh menggamit selera dengan pelbagai pilihan antaranya lamb stew dan roti, chicken marryland, ceasar salad, set burger, continental sandwich dan spaghetti seafood.
Dimiliki oleh anak muda berwawasan, Razzi Iqram, 25, yang membuka kafe selepas mengumpul modal hasil perniagaan mereka bentuk kemeja T dan aksesori lelaki secara atas talian selain kedai pakaiannya di Ipoh, Perak.
"Saya mendapat sokongan dan galakan penuh keluarga untuk membuka perniagaan walaupun emak dan ayah bukan dari dunia perniagaan.
"Tetapi abang saya yang membuka restoran makanan Barat di Shah Alam banyak membantu saya dalam pemilihan menu," kata graduan bidang grafik KLMU ini.
Menu restoran yang mendapat sentuhan dua chef berpengalaman, Razdee dan Izul menawarkan hidangan yang mampu dibeli bermula dengan RM3.50 hingga RM45.90.
"Cetusan idea bermula sejak di kolej kerana saya gemar makanan Barat tetapi harganya agak mahal," katanya yang mensasarkan pelajar sekitar Subang Jaya sebagai pelanggannya.
Walaupun Elstees Cafe baru beroperasi kira-kira dua bulan, ia mendapatkan sambutan yang menggalakkan daripada pengunjung.
Anak muda yang berasal dari Ipoh ini berkata, mereka juga sedia menerima tempahan bagi majlis persendirian seperti hari jadi, makan malam atau majlis syarikat.

No comments:

Post a Comment