BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, February 19, 2014

J.M BARIANI HOUSE- USJ 9 SUBANG JAYA


SEBAIK-BAIK sahaja melangkah masuk ke dalam restoran ini, pasti anda tertarik dengan haruman nasi beriani.
Sebahagian besar meja restoran ini telah penuh diisi pelanggan yang terdiri daripada pelbagai kaum.
Pengarah restoran J.M. Bariani House, Zulkarnain Mustapa kelihatan ramah melayan pelanggan-pelanggannya. Di sebuah meja terdapat nasi berwarna keemasan menggunung. Lauk ayam atau daging sama ada tertimbus di bawah nasi atau diletakkan di tepi pinggan, kelihatan sungguh menyelerakan. Acar timun dan telur pindang sekadar mengecurkan air liur.
Inilah hidangan istimewa JM Bariani House Sdn. Bhd.
Terletak di USJ 9, Subang Jaya, Selangor, penggemar-penggemar nasi beriani harus merasai kelainannya di sini.
Satu ketika dahulu, perniagaan nasi beriani, JM Bariani House hanyalah dijalankan secara suka-suka di hadapan rumah.
Hari ini, perniagaaan yang dijalankan secara kecil-kecilan itu berubah menjadi empayar yang cukup popular dalam kalangan penggemar nasi beriani di Lembah Klang. Perkembangan tersebut cukup membanggakan pengasas perniagaan itu iaitu pasangan suami isteri, Mustapa Abdul Karim dan Jamilah Abu Bakar.
Melihatkan sambutan yang diterima, tidak hairanlah apabila restoran itu kini mempunyai 16 cawangan yang mengetengahkan nasi beriani sebagai menu utama. Sajian nasi beriani cita rasa Muar, Johor ini mempunyai keistimewaan dengan lauk asas seperti ayam, kambing atau daging lembu, yang rempah berianinya diadun sendiri.
Menurut Zulkarnain, nasi beriani JM Bariani memiliki cita rasa dari Muar.
Istimewanya, nasi beriani ini lebih ringan kerana tidak terlalu banyak ramuan yang dimasukkan dalam rempah, kurang berminyak dan kurang pedas.
"Resipi ini merupakan air tangan emak dan ayah saya. J.M. Bariani House menyajikan nasi beriani biasa dan nasi beriani gam, iaitu nasi yang dimasak bersama lauk sekali gus. Terdapat tiga pilihan lauk iaitu ayam, daging lembu atau kambing dengan variasi masakan seperti ayam goreng, ayam beriani, ayam merah, kambing kuzi dan banyak lagi.
Setiap nasi beriani disajikan bersama acar buah dan dalca. Satu set nasi beriani dijual pada harga antara RM3.80 hingga RM13.40. Telur pindang turut dijual. Selain menu utama iaitu nasi beriani, ia juga menyajikan menu lain seperti kambing goreng rosemary (fried ribs rosemary), nasi goreng kampung, chicken chop, lamb chop, mi bandung, tauhu bakar dan rojak," ujarnya yang turut mengadakan program francais JM Bariani House.
Dalam pada itu, JM Bariani House turut mengadakan penghantaran sekitar kawasan Subang Jaya dan Kota Damansara.
Restoran itu dibuka dari pukul 11.30 pagi hingga 10 malam. Untuk pertanyaan, sila hubungi 016-2114637, 03-56344660 atau layari laman web www.jmbariani.com.

1 comment:

  1. tak pernah nampak pun JM kat USJ 9
    Kat area mana.
    - www.hishamnazir.com

    ReplyDelete