BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, February 8, 2014

NAAN CORNER- AMPANG JAYA

ROTI boom atau roti canai mini semakin digemari rakyat negara ini.

BAGI peminat roti boom, pasti tertanya-tanya siapakah pencetus asal yang menghasilkan 'roti canai mini' yang semakin menjadi kegemaran ramai di negara ini.
Jawapan kepada persoalan itu ada di Naan Corner yang terletak tidak jauh dari ibu kota iaitu di Ampang Jaya.
Pemiliknya, Parwis Kausar, berkata, selain menu yang diwarisinya turun-temurun iaitu roti boom, pelbagai jenis makanan turut lain dihidangkan di restoran miliknya.
Istimewanya, setiap masakan yang disajikan di restoran itu dimasak dengan menggunakan resipi sendiri yang diwarisi turun temurun sejak dahulu.
Menurutnya, bermula dengan masakan India, Melayu dan Cina sehinggalah aneka masakan Barat, kesemuanya ada dihidangkan di Naan Corner.
"Bagi penggemar roti boom, mereka boleh menikmati hidangan tersebut pada harga 50 sen sekeping.
"Harga makanan lain juga amat berpatutan yang mana paling mahal adalah RM40," katanya.
Menurut Parwis, selain roti boom, antara menu lain yang digemari pengunjung adalah daging dendeng, nasi lemak kukus RM1, mee rebus, tauhu bakar dan murtabak daging.
"Kebanyakan mereka yang mengunjungi restoran ini terdiri daripada pelanggan tetap memandangkan restoran ini telah bertapak di situ sejak 30 tahun lalu.
"Pelanggan tetap datang ke restoran ini semata-mata mahu menikmati roti boom dan beberapa jenis masakan yang mereka gemari," tambahnya.
Dalam pada itu, antara masakan Melayu yang terdapat di Naan Corner adalah nasi campur, nasi ayam, mee kari dan asam laksa.
Manakala, masakan barat pula adalah chicken chop, fish and chip, lamb shank dan stik rib eye.
"Menu istimewa lain yang disediakan adalah cucur udang, udang mentega, sup kambing, sup tulang, sup Singapore dan sup ekor.
Restoran Naan Corner turut menyediakan pelbagai jenis minuman yang pastinya memikat selera pengunjung.
Antaranya adalah longan super, laici super, durian belanda dan mango lassi.
Parwis berkata, saiz gelas bagi setiap minuman adalah besar bagi memastikan kepuasan setiap pelanggan.
"Melihatkan pada saiznya, pasti ramai yang tidak menyangka harga bagi segelas air minuman di sini adalah antara RM5 hingga RM10.
"Selain saiz gelasnya yang besar, rasa minuman yang disediakan juga sangat istimewa dan tidak terdapat di mana-mana restoran lain," ujarnya.
Restoran Naan Corner dibuka setiap hari pada pukul 3 petang hingga 2 pagi.

No comments:

Post a Comment