BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Wednesday, June 19, 2013

KOMTAR JBCC VS TAMAN TEMA ANGRY BIRD

JOHOR BAHRU 19 Jun - Kehadiran Taman Tema Angry Bird yang akan dibuka serentak dengan Komtar Johor Bahru City Centre (JBCC) pada Mei tahun depan bakal membawa faedah kepada kedua-dua projek itu.
Pengarah Eksekutifnya, Yusaini Sidek berkata, Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) pernah menjadi tumpuan orang ramai suatu ketika dahulu dan sentuhan baharu yang dikenali Komtar JBCC dilakukan seiring peredaran zaman yang meningkatkan keluasan kawasan sehingga 400,000 kaki persegi.
"Komtar adalah tulang belakang JBCC dan ia akan menjadi tumpuan terbaharu di Johor Bahru nanti.
"Komponen Angry Bird pula akan menjadi tarikan ramai kerana selain taman tema pertama seumpamanya di Asia Tenggara, ia juga adalah Taman Tema Angry Bird pertama di dalam gedung beli-belah.
"Komtar JBCC akan mempunyai pelbagai penyewa dengan pelbagai komponen. Jika suatu masa dulu pengguna mahu mendapatkan barang berkualiti terpaksa pergi ke Kuala Lumpur atau Singapura, tetapi kini kita membawanya ke sini untuk pasaran tempatan serta mereka yang mencari kelainan," katanya kepada Utusan Malaysia, di sini baru-baru ini.
Yusaini berkata, pemilihan Taman Tema Angry Bird adalah kerana permainan yang dibangunkan Rovio itu adalah tarikan baharu yang dibawa oleh syarikat Finland tersebut.
Beliau yakin segalanya akan mengikut perancangan kerana kerja pembangunan semula Komtar JBCC berjalan lancar.
Tambahnya, reka bentuk dan perincian taman tema itu ditempatkan di aras tiga dengan keluasan 26,000 kaki persegi sedang dalam proses perbincangan supaya menepati tema dan piawaian yang ditetapkan Rovio.
Menurutnya, taman tema yang menitikberatkan pembinaan semangat kekeluargaan itu dan Komtar JBCC akan saling menyokong antara satu sama lain ditambah dengan kehadiran jenama antarabangsa yang akan didedahkan dari semasa ke semasa.

No comments:

Post a Comment