BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, June 16, 2013

MAGGI KETAM- RELAX CAFE TUMPAT KELANTAN

MAGGI Ketam dan Maggi Udang merupakan menu istimewa Relax Cafe.

MASAKAN mi segera daripada apa sahaja jenama termasuk Maggi mungkin lebih mudah dihidangkan di rumah.
Tetapi jika anda mahukan kelainan dan kelazatan masakan berasaskan mi segera, maka anda perlu singgah di Relax Cafe yang terletak di Tumpat, Kelantan.
Ini kerana kafe itu ada menyediakan Maggi Ketam yang mampu membangkitkan selera sesiapa sahaja yang ‘terhidu’ bau kuahnya.
Terletak di Jalan Kampung Kutan Tengah, Wakaf Baru, lokasi itu juga merupakan laluan utama ke Pasir Mas. Justeru, kafe itu sentiasa dikunjungi ramai, apatah lagi ia memiliki 1,001 keistimewaan buat penggemar makanan tersebut.
Lebih menarik, Relax Cafe yang dibuka sejak sembilan tahun lalu oleh sepasang suami isteri, Matruddin Mat Sena, 45, dan Fadzilah Mansor, 38, merupakan satu-satunya restoran di negeri ini yang menyediakan hidangan istimewa itu.
Melihatkan penyediaan Maggi Ketam yang kemudian dihidangkan ketika masih panas, ditambah pula dengan aroma yang menusuk hidung, pastinya membuatkan anda teruja dan tidak sabar untuk menikmatinya.
Bukan itu sahaja, ‘kelibat’ seekor ketam besar ataupun udang galah dalam sajian itu membuatkan anda semakin ghairah untuk menikmatinya.
Hanya menyajikan bahan segar dan berkualiti kepada pengunjung, Relax Cafe sememangnya dapat memenuhi selera penggemar ketam dan udang galah.
Matruddin berkata, hasil usaha dia dan isterinya, restoran berkenaan kini menjadi tumpuan peminat hidangan ketam dan udang dari seluruh negara.
Katanya, keistimewaan Maggi Ketam itu sebenarnya terletak pada ramuannya yang dicipta sendiri oleh dia dan isterinya.
Ujarnya, di dalam hidangan tersebut, selain daripada ketam yang menjadi daya penarik utama, dia turut meletakkan bebola ikan, lala, udang, telur dan sotong.
“Setiap hidangan yang disediakan disiapkan hanya dalam tempoh lima minit. Jadi, pelanggan tidak perlu menunggu lama untuk menikmatinya," katanya.
Tambah Matruddin, setiap pelanggan boleh memilih ketam pelbagai saiz daripada seberat 200 sehingga 900 gram dan harga setiap hidangan itu bergantung kepada saiz ketam yang dipilih.
Beliau berkata, harga tersebut adalah antara RM14 sehingga RM63 dan bagi ketam yang bersaiz besar, ia juga sesuai dimakan oleh dua atau tiga orang.
“Selalunya, pelanggan akan melakukan tempahan terlebih dahulu kerana kebanyakan mereka datang secara berkumpulan ataupun dengan keluarga," katanya sambil memberitahu pelanggannya juga terdiri daripada orang-orang kenamaan dan selebriti.
Beliau menambah: “Lebih menarik, pelancong luar negara seperti Ukraine, Sweden, Perancis, Thailand dan Jordan turut datang menikmati hidangan Maggi Ketam di sini."
Katanya lagi, dia amat menitikberatkan kepuasan pelanggan dan sehingga kini perniagaannya mendapat sambutan yang menggalakkan.
“Insya-Allah, harga yang dibayar pelanggan berbaloi dengan kemanisan serta kepadatan isi ketam mahupun udang galah yang segar," katanya.
Dibuka setiap hari kecuali Jumaat, Relax Cafe beroperasi dari pukul 4 petang hingga 1 pagi.

No comments:

Post a Comment