BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, June 29, 2013

LAMAN GRILL STEAK & BAR-B-QUE-SEKSYEN 13 SHAH ALAM

Sentiasa memastikan kualiti masakan yang disajikan kepada para pelanggannya berkualiti.

KEPUASAN menikmati stik bukan sekadar terletak pada tekstur daging yang lembut, sebaliknya rasa rempah yang sebati dengan daging serta hidangan sampingan yang menarik mampu menambah keenakan sajian.
Keenakan daging stik akan bertambah sedap apabila dihasilkan daripada daging segar berkualiti.
Ini akan menjadi satu hidangan yang cukup hebat apabila dipanggang dengan sempurna agar aroma dan rasanya tidak hilang.
Untuk itu, bagi mereka yang ingin menikmati hidangan stik atau masakan Barat, salah satu restoran yang menawarkan hidangan tersebut ialah Laman Grill Steak & Bar-B-Que.
Terletak di G33, Blok 5, Laman Seri Business Park, Persiaran Sukan, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor, restoran ini menawarkan pelbagai jenis masakan Barat yang terdiri daripada daging lembu, ayam, kambing, dan tidak ketinggalan makanan laut dan juga ikan.
Sememangnya dihasilkan daripada resipi asli masakan barat, bagaimanapun, menurut pemilik restoran tersebut, Chef Zubir Md. Zain, sedikit sebanyak resipi asal telah pun diolah agar bersesuaian dengan selera masyarakat tempatan.
Dibuka sejak tiga tahun lalu, Chef Zubir menyatakan bahawa pembukaan restoran tersebut bersesuaian dengan kepakarannya di dalam masakan Barat.
"Kekuatan saya sememangnya dalam bidang masakan Barat kerana itu yang saya belajar ketika di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam.
"Bagaimanapun masakan Barat yang ditawarkan di Laman Grill sedikit sebanyak telah diolah rasanya agar bersesuaian dengan cita rasa masyarakat tempatan terutama sekali orang Melayu.
"Yang pasti selain bahan-bahan yang digunakan adalah bahan tempatan, setiap masakan di sini juga berbeza mengikut bahan yang digunakan," ujarnya yang juga merupakan salah seorang juri program realiti masakan, MasterChef.
Tambah beliau, bagi memberi kepuasan kepada pengunjung, semua daging yang digunakan diimport.
Bagaimanapun, jelas Chef Zubir, setiap pengunjung jangan berasa was-was kerana kesemua daging yang diimport itu telah disahkan halalnya daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).
Malah, kelazatan hidangan di Laman Grill bukan sahaja terletak pada tekstur dagingnya yang lembut tetapi ia turut 'disokong' oleh sos yang digunakan.
Selain stik, pengunjung juga boleh menikmati hidangan utama lain yang tidak kurang lazatnya.
Menawarkan lebih daripada 35 jenis masakan, Laman Grill turut dikendalikan seramai tujuh orang pekerja.
Dibuka setiap hari bermula 11 pagi hingga 11 malam, Laman Grill turut memberi kelainan daripada segi dapur yang digunakan.
Mengetengahkan tiga konsep dapur, menurut Chef Zubir ia bertujuan untuk memberi kepuasan kepada para pelanggannya.
"Di sini kami menyediakan tiga konsep dapur iaitu dapur terbuka, terlindung, dan juga show kitchen.
"Bagi ketiga-tiga konsep dapur ini, show kitchen diwujudkan bertujuan untuk memberi peluang kepada para pengunjung melihat sendiri bagaimana hidangan dimasak.
"Ia juga secara tidak langsung dapat memberi kepuasan kepada para pengunjung yangi mana kadang kala mereka ingin melihat bagaimana cara hidangan mereka dimasak secara 'live'," terang beliau lagi.
Boleh memuatkan seramai 120 orang pelanggan pada satu-satu masa, Laman Grill juga menyediakan hidangan mengikut tempahan pelanggan.
Ini bertujuan untuk menyajikan hidangan yang segar dan panas kepada para pelanggan untuk dinikmati.
Bagaimanapun, Chef Zubir turut menyatakan disebabkan hidangan dimasak mengikut tempahan kadang kala setiap masakan mengambil sedikit masa untuk disediakan.
Kepada mereka yang ingin menikmati resipi Chef Zubir bolehlah mengunjungi Laman Grill pada bila-bila masa sahaja. Bagi mereka yang tinggal di sekitar Kajang, Bangi, dan yang berhampiran juga boleh mengunjungi Laman Grill Kajang yang terletak di Taman Putra, Kajang.
Para pelanggan turut dialu-alukan untuk membuat tempahan terlebih dahulu sekiranya mereka ingin mengunjunginya pada hujung minggu.
Untuk itu orang ramai boleh hubungi talian 03-55237386 (Shahfizah).

No comments:

Post a Comment