BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Monday, September 23, 2013

DEQWAN BURGER- SENAWANG, N.SEMBILAN


MOHD. Razuan Abd. Rashid menunjukkan antara hidangan burger bakar yang dijual 
di premisnya di Jalan Seri Pagi 7, Taman Seri Pagi, Senawang, Seremban.

APABILA menyebut mengenai burger bakar sudah pastinya ramai di antara kita yang sudah terbayang keenakkan rasanya ketika masih panas.
Bagi penulis pula yang dikategorikan sebagai penggemar daging tegar pula melihat kehadiran menu ini sebagai satu ‘hadiah’ terbaik apatah lagi kedai seumpamanya kini mula menawarkan menu ini kepada orang ramai.
Begitupun bagi pengamatan penulis yang mempunyai cita rasa yang cukup tinggi untuk makanan berasaskan daging ini, aspek wajib ada dalam sesuatu hidangan adalah dari segi tekstur kerana gah mana nama menu tetapi tanpa elemen berkenaan, ianya tidak mempunyai sebarang makna.
Bagaimanapun selera penulis dicuit dengan hidangan burger bakar di Deqwan Burger, bukan sahaja menepati cita rasa malah ia agak unik dengan menawarkan pelbagai jenis burger bakar.
Bertepatan dengan tagline “Makan, Minum, Lepak, Surfing, Gelak dan Sembang" premis terbuka ini terletak di No. 244 Jalan Seri Pagi 7, Taman Seri Pagi, Senawang, Seremban.

PENGUNJUNG boleh menikmati burger bakar Deqwan sama ada dengan rendaman 
sup cendawan ataupun sos lada hitam.

Dengan menawarkan lebih 49 hidangan pelbagai saiz dan lebih 40 minuman, pengunjung boleh menikmatinya dengan harga yang berpatutan.
Pemiliknya, Mohd. Razuan Abd. Rashid, memberitahu, restoran itu dibuka setiap hari bermula pukul 5 petang hingga 2 pagi.
Jelasnya, antara hidangan burger bakar yang ditawarkan termasuklah, ayam, daging lembu, kambing dan juga rusa pelbagai saiz dari pati 100 gram sehinggalah 1 kilogram dengan harga antara RM 5 hinggalah RM 200.
‘‘Antara saiz yang ditawarkan saiz biasa seberat 100 gram, king 200 gram, kingkong 500 gram dan gergasi seberat 1 kilogram yang mana mereka boleh memilih sama ada mereka mahukan rendaman sup cendawan ataupun sos lada hitam bagi mereka yang mahukan kepedasan.
‘‘Malah kita juga menawarkan roti arang (charcoal bread) yang berwarna hitam bagi mereka yang merasai kelainan kerana kita mahu memberi sedikit kelainan dari roti konvensional," katanya ketika di temui di sini baru-baru ini.
Kata Mohd. Razuan lagi, saiz yang ditawarkan membolehkan pengunjung merasai kepelbagaian saiz mengikut kemampuan selera mereka.
Malah Mohd. Razuan memberitahu, kedainya juga turut menawarkan kemudahan tempahan.
Ditanya mengenai maklum balas, Mohd. Razuan menjelaskan sambutan yang diterima cukup menggalakkan.
‘‘Sebelum ini juga kami telah menganjurkan pertandingan Man VS 2 Kilogram Burger pada Jun lalu yang mana menarik perhatian ramai pelanggan yang mencuba nasib dengan burger gergasi kami.
‘‘Malah kita juga telah membuka beberapa cawangan di beberapa lokasi anatarnya di Bahau selain cawangan yang akan dibuka di Port Dickson tidak lama lagi," katanya.
Bagi pelanggan yang berminat untuk menempah atau mencuba kelainan boleh menghubungi Deqwan Burger di talian 0192467059 dan 0136861660 untuk mendapatkan keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment