Bahan tepungnya dicampur dengan air soda dan serbuk penaik ibu roti, dimasak di atas belanga tembaga dan dimaniskan dengan taburan gula kasar, kisaran kacang tanah goreng, mentega dan bahan penambah perisa lain yang sesuai.
Kini perusahaan apam balik mini sedang meningkat maju dengan inovasinya yang sangat menarik, terdapat ramai pengusaha apam balik muncul dengan cita rasa masing masing. Tahukah anda? Apam balik mini sebenarnya dapat memberikan pulangan yang besar jika kita mengolah, berinovasi dan sungguh-sungguh menjalankan perniagaan ini.
Dapur apam balik sememangnya mudah untuk didapati di pasaran luar tetapi ramai yang tahu bahawa dapur apam balik yang jual itu semuanya menggunakan konsep dapur gas dan tidak sesuai untuk jualan di dalam bangunan yang mempunyai pendingin hawa.
Setelah dikenal pasti masalah yang dihadapi oleh pelanggan yang inginkan jualan mereka di dalam bangunan yang berhawa dingin, Zull Design Autotronic (ZDA) telah menemui cara baharu untuk mencapai hasrat pelanggan tersebut.
ZDA telah menghasilkan dapur elektrik apam balik yang mudah digunakan di kawasan pasar malam atau di dalam bangunan yang berhawa dingin. Dapur elektrik apam balik ini bukan sahaja mudah digunakan malah lebih selamat berbanding menggunakan gas.
Sebagaimana diketahui, mereka yang berminat menggunakan dapur berkenaan khususnya peniaga apam balik, bolehlah menghubungi ZDA bagi menyatakan hasrat tersebut memandangkan konsep perniagaan ZDA adalah berdasarkan tempahan atau permintaan pelanggan.
Perbincangan perlu ada supaya mereka yang membuat tempahan dapat berbincang dengan ZDA dan syarikat boleh mereka cipta mesin tersebut mengikut keperluan dan kehendak mereka sendiri.
Ini dapat membantu pengguna menempah mesin yang diperlukan mengikut kemampuan dan spesifikasi yang dikehendaki serta mengelakkan sebarang masalah timbul kemudian hari.
ZDA mengutamakan kepuasan pelanggan dan sebarang mesin yang dihasilkan dapat membawa faedah kepada perniagaan mereka.
Jika terdapat sebarang pertanyaan dan tempahan atau maklumat lebih lanjut. Hubungi Zull Design Autotronic (ZDA) Hari Isnin - Jumaat. Masa: Pukul 9 pagi hingga 5.30 petang (waktu pejabat sahaja). Talian: 03-6092 1928, 012- 733 2066, faksimile 03-6091 4000. E-mel: mail@zulldesign. com.my atau layari laman web ZDA iaitu www. zulldesign.com.my