BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, February 8, 2015

KEDAI MAKAN RM 2 DI SINTOK DAPAT SAMBUTAN

KEDAI makan RM2 milik Rohaya Md. Desa dikunjungi orang ramai di

Cuma pada harga RM2, pelanggan boleh menikmati pelbagai jenis makanan termasuk nasi berlauk dan semangkuk mi di sebuah kedai makan Kampung Changhai, Jalan Sintok Lama, dekat sini.

Di kedai yang dinamakan Kedai Makan RM2 itu juga, minuman hanya dijual pada harga 50 sen sehingga RM1 segelas sekali gus menjadikan kedai tersebut tumpuan pelbagai lapisan masyarakat sejak dibuka pada Disember tahun lepas.

Pemilik kedai, Rohaya Md. Desa, 44, berkata, dia menjual pelbagai jenis makanan seperti nasi ayam, nasi goreng, pulut ayam, bihun sup, laksa, mi goreng, mi rebus dan kuetiau goreng dengan harga RM2 setiap pinggan.

“Minuman pula dijual pada harga RM1 manakala kopi O dan teh O panas boleh didapati pada harga 50 sen,” katanya ketika ditemui di kedainya hari ini.

Menurut Rohaya, pada mulanya dia agak bimbang akan mengalami kerugian kerana menjual pada harga murah apatah lagi dengan kenaikan harga barang yang tidak menentu sebelum ini.

“Saya lebih suka dikenali sebagai kedai makan yang menawarkan harga murah kerana niat saya berniaga adalah untuk membantu golongan tidak berkemampuan.

“Saya berpuas hati dengan apa yang diusahakan berhasil dan menganggap ini sebagai permulaan baik apabila kedai dikunjungi ramai pelanggan.

“Sebelum ini saya pernah membuka pelbagai jenis perniagaan, terutamanya kedai pakaian yang saya usahakan 13 tahun lalu kerana pada masa itu negara ditimpa kegawatan ekonomi pada 1998,” katanya.

No comments:

Post a Comment