BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Sunday, October 20, 2013

PROMOSI MAKANAN PANTAI TIMUR DI HOTEL THISTLE JB

JOHOR BAHRU 19 Okt. - Penggemar makanan Pantai Timur terutama Kelantan dan Terengganu boleh menikmati juadah tersebut di Hotel Thistle di sini hingga hujung bulan ini.
Chef Eksekutif hotel berkenaan, Chef Imran Hamid berkata, juadah tersebut akan dihidangkan untuk jamuan makan malam bermula pukul 6.30 petang hingga 10.30 malam sempena Pesta Makanan Pantai Timur yang dianjurkan pihaknya.
“Pesta ini diadakan bagi memperkenalkan menu makanan selain negeri Johor, sebelum ini kami telah memperkenalkan makanan dari Pulau Pinang yang mendapat sambutan menggalakkan.
“Kini kami memutuskan untuk mengetengahkan makanan dari dua negeri itu yang sememangnya terkenal dengan juadah yang enak," katanya ketika ditemui pada sesi prebiu di sini baru-baru ini.
Chef Imran memberitahu, antara menu utama yang akan disajikan ialah nasi kerabu, nasi dagang, keropok lekor dan kuih tradisional dari kedua-dua negeri berkenaan yang dihidangkan dalam tiga set menu secara berselang-seli.
“Harga bagi hidangan bufet itu bagi dewasa adalah RM85 manakala bagi kanak-kanak berusia antara enam hingga 12 tahun ialah RM42.50 pada setiap hari Jumaat.
“Sementara itu, pada setiap Sabtu hingga Khamis, harganya adalah RM65 bagi dewasa dan RM32.50 bagi kanak-kanak," katanya sambil memberitahu setiap Jumaat, terdapat persembahan kebudayaan untuk menghiburkan tetamu.
Pihaknya juga bercadang untuk memperkenalkan makanan tradisi orang Minang, masakan orang Negeri Sembilan serta masyarakat asli Minangkabau selepas ini.

No comments:

Post a Comment