BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, October 12, 2013

REMY'S KITCHEN-SERI KEMBANGAN

GERAI Remy's Kitchen di Bazar Larut Malam, Taman Equine, Seri Kembangan, Selangor menyediakan 
pelbagai makanan barat pada harga berpatutan.

WALAUPUN hanya beroperasi di sebuah gerai terbuka, itu bukan halangan buat Remy's Kitchen menyediakan masakan barat seperti mana restoran makanan barat terkenal lain.
Malah, bagi penggemar makanan barat yang mahukan kelainan, Remy's Kitchen yang beroperasi di Bazar Larut Malam, Taman Equine, Seri Kembangan, Selangor adalah pilihan paling tepat.
Gerai yang santai dan selesa itu menawarkan pelbagai menu menarik yang berbeza dengan hidangan barat yang biasa disajikan restoran ternama lain.
Yang paling istimewa, pemilik gerai ini juga menggunakan pisang goreng bagi menggantikan kentang goreng pada setiap hidangannya.
Bukan itu sahaja, pengunjung juga boleh memilih untuk memesan pisang goreng dengan sambal kicap pada harga yang murah.
Menurut pemilik gerai, Noor Azman Abd. Rahim, 28, bermula dengan minat memasak, dia dan dua rakan kongsinya membuat keputusan untuk membuka sebuah gerai ala barat yang unik.
"Kami memang gemar pisang goreng, disebabkan itu kebanyakan menu ada pisang goreng.
"Menu-menu yang terdapat di gerai ini juga adalah hasil daripada 'try and error' kami bertiga dalam menghasilkan makanan yang menepati cita rasa orang ramai," katanya.
Harga yang ditawarkan sangat berpatutan iaitu bermula RM2.50 sehingga RM28.
Terdapat 16 menu disediakan dan antara menu menarik yang terdapat di gerai berkenaan termasuklah Sloppy Joe iaitu burger daging cincang yang disediakan bersama kentang lenyek dan pisang goreng.
Selain itu, roti bakar Tommie juga antara menu menarik. Ini kerana ia menggunakan ramuan sendiri, selain pencuci mulut Johnny Tsunami yang menggabungkan pisang goreng dan ais krim. Kesemua menu itu pastinya mengujakan sesiapa sahaja yang mencubanya untuk kali pertama.
Sementara itu, rakan kongsinya, Muhammad Ikhwan Daniel Idrus, 28, pula berkata, bahan perapan yang digunakan adalah ramuan mereka sendiri.
"Kami banyak menggunakan resipi sendiri selain ubah suai resipi yang biasa terdapat di restoran," katanya.
Tambahnya, gerainya juga mengadakan promosi kepada pengunjung yang singgah ke Remy's Kitchen.
"Contohnya pada Hari Merdeka, sesiapa yang pakai jersi Malaysia akan dapat potongan harga," ujarnya.
Gerai yang terletak di Jalan Prima Tropika Barat 1, Taman Prima Tropika, Seri Kembangan itu dibuka setiap hari bermula pukul 8 malam sehingga 2 pagi.
Untuk maklumat lanjut mengenai gerai tersebut boleh hubungi Muhammad Ikhwan di talian 012-4426866 atau layari laman Facebook Remy's Kitchen.

No comments:

Post a Comment