BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, October 19, 2013

WADIHANA ISLAMIC STEAKHOUSE- SETAPAK KL

Samsudin Mariatin (kiri) dan Chef Nik Razin Nik Mad menunjukkan antara sajian pilihan
 di Wadihana Islamic Steakhouse.

UMAT Islam kini tidak perlu lagi berasa ragu-ragu mengenai status halal sesebuah restoran makanan Barat kerana mereka kini mempunyai pilihan untuk menikmati menu kegemaran anda di Wadihana Islamic Steakhouse.
Seindah namanya, berkonsepkan Islamik dan steakhouse, restoran ini menjanjikan pilihan menu menarik yang pastinya menepati cita rasa penggemar masakan barat terutamanya stik.
Difahamkan, nama Wadihana itu adalah hasil cetusan idea daripada pengasasnya, Hamid Hamat dari Johor.
Terletak di PV128, Jalan Genting Klang, Setapak Kuala Lumpur, restoran ini menawarkan lebih daripada 70 pilihan hidangan Barat yang mendapat sentuhan air tangan pasukan chef berpengalaman diketuai oleh Chef Nik Razin Nik Mad.
Antara hidangan stik yang paling menjadi tumpuan para pelanggan yang datang ke restoran itu adalah Braised BBQ Beef Ribs Steak, Braised Lamb Shank, Whole Lobster dan Turkey Ham Sandwich with Omelette.
Menurut Chef Nik Razin yang berpengalaman lebih 20 tahun dalam bidang masakan makanan Barat, kesemua menu yang ditawarkan di restoran tersebut sememangnya halal kerana disediakan sendiri oleh beliau dan pembantunya.
"Di Wadihana Steakhouse ini kita menggunakan bahan-bahan yang segar, berkualiti dan paling penting menepati standard halal yang amat dituntut dalam Islam.
"Kita juga menyediakan hidangan mengikut gaya tersendiri dengan penambahan dan ubahsuai yang tertentu supaya setiap hidangan di sini berbeza dan tidak sama seperti di tempat lain," katanya ketika ditemui di restorannya baru-baru ini.
Beliau berkata, Braised BBQ Beef Ribs adalah menu yang paling mendapat tempat di hati pelanggan setiap kali bertandang ke restoran itu.
Keunikan hidangan tersebut ialah kerana dagingnya direbus selama tiga jam sehingga empuk bagi memastikan tekstur daging menjadi lembut dan enak dimakan.
Katanya lagi, sos untuk Braised BBQ Beef Ribs juga sangat istimewa kerana dicipta sendiri oleh beliau.
"Saya melakukan sedikit penambahan rasa pada sos dengan menggunakan halia sebagai bahan sampingan bagi menggabungkan rasa masakan Melayu dan Barat dalam sos tersebut.
"Saya juga menggunakan air rebusan tulang untuk menghasilkan sos yang betul-betul asli dan berbeza daripada sos stik di restoran lain," ujarnya.
Selain itu, sesiapa yang memesan Whole Lobster (udang kara) di Wadihana Islamic Steakhouse juga pasti terpikat dengan keenakan rasa sos Thermidornya.
Ini kerana, gabungan sos Thermidor, krim, cendawan dan keju yang ditabur di atas udang kara tersebut sangat menyelerakan.
Bagi mereka yang membawa keluarga pula, anda dicadangkan untuk mencuba Turkey Ham Sandwich with Omelette yang disediakan dalam saiz yang agak besar.
Menu tersebut dilengkapkan dengan kepingan ayam Turki, omelette, dan salad di dalam roti Ciabata.
Dalam pada itu, Pengurus Cawangan Wadihana Islamic Steakhouse, Samsudin Mariatin berkata, pengunjung tidak perlu risau untuk menikmati hidangan di restoran itu kerana harga yang ditawarkan sangat berpatutan.
"Kadar harga yang ditetapkan bagi setiap hidangan di sini sangat berpatutan iaitu 30 peratus lebih rendah berbanding di restoran stik yang lain.
"Kita juga menyediakan hidangan minum petang setiap hari bermula pukul 3 hingga 7 petang setiap hari pada harga RM10.90 ke atas.
"Kita juga ada pilihan beberapa menu sesuai untuk makan tengahari seperti Fish and Chip, BBQ Chicken Sandwich, Lamb Shoulder, Grilled Fsih Fillet, Arrabiata dan Grilled Chicken pada harga RM16.90 ke atas, dengan pilihan sup, salad caesar dan teh o ais limau," jelasnya.
Untuk keterangan lanjut hubungi, Syed Azmi Syed Yaakob di talian 012-6249709

No comments:

Post a Comment