BANNER KEMANGI

BANNER KEMANGI

FACILITIES

FACILITIES

Saturday, May 18, 2013

MR. STEAK HOUSE-SERI KEMBANGAN


Ahmad Fairus Harun di hadapan restorannya di Pusat Bandar Putra Permai, Seri Kembangan, Selangor.

SOS lada hitam merupakan sos pilihan ramai untuk dinikmati bersama-sama masakan Barat seperti chicken chop, lamb chop, dan stik daging.
Tanpa sos tersebut ia dilihat satu hidangan yang tidak sempurna malah keenakan sos tersebut dilihat mampu menjadikan hidangan yang disajikan begitu enak dinikmati.
Boleh dikatakan kesemua restoran yang menyajikan masakan Barat tidak ketinggalan menyediakan sos tersebut sebagai penambah perasa kepada hidangan yang disajikan.
Begitu juga dengan restoran Mr. Steak House yang terletak di No. 23-1, Jalan BPP 5/8, Pusat Bandar Putra Permai, Seri Kembangan, Selangor.
Telah memulakan operasi sekitar Oktober tahun lalu, restoran tersebut menawarkan pelbagai hidangan Barat yang berasaskan daging dan tidak ketinggalan masakan Itali yang cukup terkenal dengan pasta.
Menurut pemilik restoran tersebut, Ahmad Fairus Harun, 33, keistimewaan restorannya bukan sahaja terletak pada sajian masakan Barat yang ditawarkan tetapi pihaknya turut menawarkan sajian Itali dan tidak ketinggalan masakan tempatan.
Katanya lagi, restoran tersebut memberi pelbagai pilihan sajian dan tiada sebab mereka tidak singgah ke Mr. Steak House untuk menjamu selera.
"Di sini kami menawarkan pelbagai jenis hidangan yang terdiri daripada ikan, ayam, daging, kambing, pasta, dan sebagainya.
"Untuk itu bagi mereka yang tidak makan ayam boleh memilih daging, ikan atau pasta dan ia sebaliknya bagi sesiapa yang tidak makan daging ataupun ayam.
"Boleh dikatakan di sini adalah restoran yang menyajikan pelbagai jenis hidangan dan ia pastinya memenuhi cita rasa semua," ujarnya ketika ditemui di premis perniagaannya, baru-baru ini.
Lamb Chop sos lada hitam. 

Yang pasti, ketika anda mengunjungi restoran ini jangan lepaskan peluang anda menikmati saba ikan makerel kerana ia begitu enak dan segar apabila dinikmati bersama sos tartar.
Apa yang lebih memeranjatkan ialah apabila anda melihat harga pada menu yang sememangnya amat berbaloi dan berpatutan dengan hidangan yang disajikan.
Ini kerana menurut Ahmad Fairus, harga yang ditawarkan pihaknya memberi peluang kepada pelanggan untuk merasai makanan Barat pada kadar berpatutan dan pada masa yang sama rasanya setanding dengan restoran makanan Barat mewah.
Mempunyai tiga orang tukang masak yang berpengalaman, Mr. Steak House turut dikendalikan 10 orang pekerja.
Restoran yang boleh memuatkan kira-kira 150 orang pada satu-satu masa ini dibuka setiap hari bermula pukul 4 petang hingga 12 tengah malam.
Begitupun bagi setiap malam Sabtu, Ahad dan Isnin operasinya dilanjutkan sehingga pukul 1 pagi.
Dibekalkan bahan-bahan mentah setiap hari daripada pembekal tempatan, Ahmad Fairus memberitahu pihaknya amat mementingkan kualiti.
"Bahan-bahan mentah yang dibekalkan oleh pembekal akan dihantar setiap hari dalam usaha mengekalkan kesegarannya.
"Kami di Mr. Steak House amat mementingkan kualiti kerana untuk masakan Barat, hanya bahan yang berkualiti menjadikan hidangan tersebut enak.
"Untuk itu walaupun ada sesetengah daging lembu diimport, kami masih lagi mengambilnya setiap hari dan tidak menyimpan bekalan," tambahnya lagi.
Ingin para pelanggannya merasai suasana ala koboi ketika menikmati hidangan di situ, Ahmad Fairus tidak ketinggalan menghias premis perniagaannya dengan dekorasi ala koboi.

No comments:

Post a Comment